כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פשיטה על מבני הארגון

אחרי הפעולה בשכם: נעצרו 3 מחברי 'גוב האריות'

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו במהלך הלילה 18 מבוקשים במרחב אוגדת יהודה ושומרון | שלושה מן העצורים משויכים לתשתית 'גוב האריות' וחשודים במעורבות מרכזית בפעילויות טרור

אחרי הפעולה בשכם: נעצרו 3 מחברי 'גוב האריות'
תיעוד מפעילות הכוחות צילום: דובר צה"ל

עוצבת הקומנדו על יחידותיה וכוחות שב"כ פעלו בשעות הבוקר המוקדמות בעיר שכם כנגד תשתית הטרור 'גוב האריות'. במהלך הפעילות, הכוחות פשטו על מבנים ועצרו שלושה מבוקשים השייכים לתשתית וחשודים במעורבות מרכזית בפעילויות טרור. צה"ל מסר כי נשמעו במרחב קולות ירי.

הכוחות עצרו בפעילות את מחמד נבולסי (אחיו של המחבל איברהים נבולסי שסוכל על ידי כוחות הביטחון בחודש אוגוסט האחרון) בחשד לאחזקת אמצעי לחימה, ייצור מטענים ובמעורבות בתשתית ׳גוב האריות׳. המבוקש הנוסף שנעצר הוא החשוד במעורבות בפיגוע הירי בחווארה שאירע ב-19.09.2022, בו מחבל ירה מרכב חולף לעבר רכב ישראלי, נגרם נזק לרכב. כמו כן, נעצר חשוד המשויך לתשתית כשבאמתחתו אמצעי לחימה, אקדח בלתי חוקי ונשק מאולתר.

במקביל לפעילות בשכם, כוחות הביטחון פעלו הלילה במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים דורא, תרקומיא, עיזריה, בית פאג'ר ותקוע.

בפעילות כוחות צה"ל בכפר בידו שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, נעצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי. במהלך הפעילות, חשודים במרחב יידו אבנים לעבר הלוחמים שהשתמשו בתגובה באמצעים לפיזור הפגנות.

במסגרת מבצע חטיבתי של החטיבה המרחבית מנשה, הכוחות פעלו בכפר ג'בע, תחקרו מעל שלושים יעדים החשודים במעורבות בפעילות טרור ועצרו שלושה מבוקשים.

הכוחות עצרו שלושה מבוקשים נוספים בכפר עזון שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים.

בכלל הפעילויות שנערכו הלילה אין נפגעים לכוחותינו. החשודים שנעצרו הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בליל אמש, כזכור, פעלו כוחות הביטחון פעלו באופן נרחב בעיר שכם, במבצע שנועד לפגוע באנשי חוליית 'גוב האריות', שאחראית למרבית פיגועי הטרור באזור בתקופה האחרונה. במהלך הפשיטה על ה"קסבה" בעיר, נרשמו חילופי אש כבדים בין אנשי כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, לפחות חמישה נהרגו וכ-20 נפצעו. הפלסטינים טוענים כי אחד המחוסלים הוא ודיע אלחוח, שנחשב לראש ארגון 'גוב האריות'. בצה"ל אישרו כי אלחוח, שהיה היעד המרכזי של המבצע, חוסל במהלך הלילה.

במסגרת המבצע, שהוגדר ע"י הצבא כ"פעולה קרקעית" של כוחות הביטחון בקסבה של שכם, כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשט על דירת מסתור אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של ב'גוב האריות'. "במהלך הפעילות נורו מספר חמושים והפלסטינים מדווחים על נפגעים. מעבדת המטענים פוצצה על ידי כוחותינו", נמסר מדובר צה"ל.

גוב האריות שכם צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד