ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
גינוי חריף

"חב"ד היא כת": רוסיה היהודית סוערת

הקהילות היהודיות ברוסיה מגנות בתוקף את המאמר שפרסם עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, אלכסיי פבלוב, על "כתות ניאו-פגניות", אשר לדברי הכותב, מתפשטות באופן פעיל באוקראינה. לטענתו פעילות חב"ד באוקראינה היא כת. רבה הראשי של רוסיה דורש גינוי מהשלטון על דברי ההבל

"חב"ד היא כת": רוסיה היהודית סוערת
הרב לאזאר עם נשיא רוסיה צילום: באדיבות המצלם

רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר דורש גינוי מהשלטון על "דברי ההבל" של עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, אלכסיי פבלוב, לצד תגובות חריפות בכל הקהילות היהודיות ברוסיה.

הקהילות היהודיות ברוסיה מגנות בתוקף את המאמר שפרסם עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, מר פבלוב, על "כתות ניאו-פגניות" כשהוא מתכוון לפעילות של שלוחי חב"ד, אשר לדברי הכותב, היא מתפשטת באופן פעיל באוקראינה.

פבלוב אמר כי "מאז שנות ה-90, גדל מספר חסידי הכתות הדתיות באוקראינה, והסיבה לכך הייתה חילופי השלטון ב-2014". לפי פבלוב, מטרת האוקראינים הייתה "לעצב מחדש את מוחותיהם של האוקראינים ולבטל את הערכים האמיתיים"

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר הוציא הבוקר מכתב תגובה חריף ובו הוא כותב: "מה באמת קורה בחיי הדת של המדינה השכנה, אני לא יודע בוודאות - אבל, לצערי, המאמר מכיל עמדה שקשה לתפוס, אחרת מאשר עלבון למיליוני יהודים מאמינים, כולל הרוב המכריע של היהודים ברוסיה. 'עיקרון החיים העיקרי של חסידי לובאוויטש הוא עליונותם של תומכי הכת על כל העמים והעמים' - טוען מר פבלוב ללא בסיס"

עוד כתב הרב לאזאר: "ראשית יש לציין כי "חסידות לובאוויטש", התנועה הדתית של חב"ד, אינה "כת", אלא דרך גבוהה ביהדות, זאת ועוד, כיום, היא התנועה הגדולה ביותר במסגרת החסידות. די לציין ש-90% מהרבנים הפועלים בקהילות היהודיות של רוסיה, שייכים לחב"ד, ואני בעצמי גם חסיד לובאוויטש. באשר לאידיאולוגיה החב"דית, בניגוד לבדיותיו של מר פבלוב, היא, הדוחה בנחישות את עבודת האלילים, במקביל תומכת בכבוד בכל הדתות המחנכות לאמונה ב - קל אחד. בכדי להבין זאת, די בהיכרות עם הנוהג בקהילות חב"ד ברוסיה ובעולם: חלק נכבד מהפרויקטים החברתיים, התרבותיים והחינוכיים של התנועה מיועדים לא רק ליהודים, אלא לכל אחד ואפשר לראות זאת במוזיאון היהודי ומרכז הסובלנות שהקמנו במוסקבה אליו מגיעים בקביעות קבוצות מבקרים ללא הבדל לאום או דת, והרוב המכריע של תלמידי בית הספר המבקרים בו אינם יהודים כלל".

"אפשר לכנות את ההיגיון של מר פבלוב שטויות, אנטישמיות וולגריות שחולפות על פניו, אבל זהו סוג חדש של השמצות ישנות עקובות מדם ואם הן נאמרות על ידי חבר במועצת הביטחון הרוסית, הדבר מהווה סכנה עצומה, ולכן, אנו דורשים תגובה מיידית וחד משמעית מצד החברה ושלטונות המדינה", מסיים הרב הראשי את מכתבו הנוקב, המתפרסם היום בכל אמצעי התקשורת ברוסיה ומחוצה לה.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב בערל לאזאר ולדימיר פוטין חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד