כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מגמת ירידה

משרד הבריאות קורא להגיע לקבלת החיסון השני

משרד הבריאות קורא לכל מי שהתחסן בחיסון הראשון להגיע לקבלת החיסון השני נגד אבעבועות הקוף, בקופות החולים. בעולם יש מגמת ירידה בתחלואה באבעבועות הקוף במדינות בהן אחוזים גבוהים של מתחסנים כנגד המחלה. משרד הבריאות ממליץ למי שנמצאים בקבוצות הסיכון להגיע להתחסן כנגד אבעבועות הקוף

משרד הבריאות קורא להגיע לקבלת החיסון השני
חיסון. אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבריאות קורא לכל מי שהתחסן בחיסון הראשון לאבעבועות הקוף, וחלפו לפחות ארבעה שבועות, להגיע לקבלת החיסון השני בקופות החולים. על פי הנתונים והדיווחים מהעולם נצפית מגמת ירידה בתחלואה באבעבועות הקוף במדינות בהן אחוזים גבוהים של מתחסנים כנגד המחלה. משרד הבריאות ממליץ למי שנמצאים בקבוצות הסיכון להגיע להתחסן כנגד אבעבועות הקוף. חשוב לציין כי אבעבועות הקוף היא מחלה שעלולה לגרום לכאבים משמעותיים ולצלקות במקומות בהם הופיעו שלפוחיות.

יש להדגיש, כי החיסון כנגד אבעבועות הקוף אושר ע"י ה-FDA כחיסון הניתן בסדרה של שתי מנות והחל מהיום (יום ד׳, 26.10) ניתן להגיע ולהתחסן למנת החיסון השנייה. כזכור, התוויות למתן חיסונים הורחבו - כל אחד שנמצא בסיכון לחלות רשאי להתחסן בקופת החולים. צורת החיסון השתנתה ומתבצעת על ידי חיסון תוך עורי, שיטה מקובלת ברחבי העולם, המאפשרת הגדלת מלאי מנות החיסון.

משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא/ה המטפל/ת ולהיבדק. חשוב לציין שהבדיקות לאבעבועות קוף זמינות בבתי החולים. על פי הנחיות ארגון הבריאות העולמי, חולים במחלה ומי שהוגדר כמגע קרוב נדרשים להימנע מטיסות כל עוד יש סכנה להדבקה.

משרד הבריאות חיסון אבעבועות הקוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד