כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מודל חדש

נחתם הצו שיחיל העלאות שכר: אלו העובדים שירוויחו

חתימת הצו תעלה את השכר החודשי ההתחלתי של העובדים הסוציאליים בעמותות ובגופים שמספקים שירותים למדינה, ותסדיר את מודל השכר חדש המשקף מקצועיות לצד אופק קידום משמעותי בהתאם להסכם הקיבוצי

נחתם הצו שיחיל העלאות שכר: אלו העובדים שירוויחו
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבוקר (רביעי) חתמה שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי על צו הרחבה, שמחיל את ההסכם הקיבוצי של העובדים הסוציאליים גם לעובדי השירותים החברתיים המופרטים.

חתימת הצו תעלה את השכר החודשי ההתחלתי של העובדים הסוציאליים בעמותות ובגופים שמספקים שירותים למדינה, ותסדיר את מודל השכר חדש המשקף מקצועיות לצד אופק קידום משמעותי בהתאם להסכם הקיבוצי.

למעשה, צו ההרחבה הנוכחי, מרחיב את ההסכם הקיבוצי שנחתם במאי 2022 בין ההסתדרות, איגוד העובדים הסוציאליים, המדינה, מרכז השלטון המקומי וארגוני המעסיקים, כך שיחול גם על על כ-6,500 עובדים סוציאליים שאינם עובדי מדינה, אך מועסקים על ידי נותני שירותים במסגרת מכרזי הממשלה. בין היתר הוא יחול על עובדות ועובדים סוציאליים העובדים במסגרות חוץ ביתיות לילדים בסיכון, מסגרות חסות הנוער, מסגרות לאנשים עם מוגבלויות, מקלטים לנשים נפגעות אלימות, שירותי סל שיקום בקהילה, כפרי הנוער של המנהל לחינוך התיישבותי ועוד.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי הגיבה להרחבת הצו ואמרה: "העובדים הסוציאליים מתמודדים יום יום עם אתגרים אנושיים מורכבים, והם זכאים לתנאים ראויים ולגמול הולם. הרחבת ההסכם הקיבוצי לעובדים הסוציאליים, משווה בין אלו המועסקים על ידי נותני שירותים של המדינה, לזכויות שניתנו לעובדים המועסקים באופן ישיר על ידי גופים ציבוריים."

 

העלאת שכר עובדים שכירים משכורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד