כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפקרות מערבית

חיילים שאומנו על ידי ארה"ב נלחמים לצד רוסיה

חיילי קומנדו מאפגניסטן שאומנו על ידי כוחות בעלות הברית, מגויסים על ידי רוסיה להילחם באוקראינה לאחר שננטשו על ידי המערב כאשר המדינה נפלה לידי הטליבאן

חיילים שאומנו על ידי ארה"ב נלחמים לצד רוסיה
החייל האמריקני האחרון שעזב את אפגניסטן צילום: הטוויטר הרשמי של הפנטגון

חיילי קומנדו אפגניים שהוכשרו על ידי כוחות בעלות הברית להילחם בטליבאן, מגויסים כעת על ידי רוסיה להילחם באוקראינה. עד 30,000 גברים שהיו בחיל הקומנדו של הצבא הלאומי העילית באפגניסטן ננטשו על ידי המערב כאשר המדינה נפלה לידי הטאליבן בשנה שעברה.

כעת, כוח החי"ר שאומן על ידי ארה"ב שנלחם עם כוחות בעלות הברית במשך כמעט 20 שנה עשוי להצטרף למאמץ המלחמתי של ולדימיר פוטין. ה'דיילי מייל' מדווח, כי קבוצת וגנר, הצבא הפרטי של פוטין עומדת מאחורי מסע הגיוס, ומנצלת את המצב הכלכלי הקשה באפגניסטן.

פקיד אפגני לשעבר אמר ל-Foreign Policy: "אני אומר לכם שהמגייסים הם קבוצת וגנר, הם אוספים אנשים מכל עבר. "הקומנדו האפגני עומד לצד בעלי ברית מהמערב כדי להילחם לצד האוקראינים, הם לא רוצים להילחם למען הרוסים, הרוסים הם האויב. אבל מה נשאר להם לעשות בחייהם?".

בכירי הצבא והביטחון באפגניסטן חוששים שמעל 10,000 חיילים עלולים להתפתות להצטרף, כי אין להם 'מה להפסיד'. רק כמה מאות קצינים בכירים חולצו על ידי ארה"ב בנסיגה הקטסטרופלית מקאבול באוגוסט 2021. חיילים אפגנים רבים נמלטו למדינות שכנות ואחרים הסתתרו מחשש לנקמה מצד הטליבאן על נאמנותם למערב.

קפטן לשעבר של יחידת קומנדו אפגנית, שעכשיו מסתתר, אמר שהוא עזר לחבריו להתחבר למגייסים באיראן. "הם הוטסו לטהראן ואז המשיכו לרוסיה, שם הטלפונים שלהם כבויים והם מבצעים את משימתם בחשאי", אמר. הוא הוסיף: "אנחנו מאוד מאוכזבים, במשך 18 שנים, ביצענו כתף אל כתף משימות מסוכנות עם יועצים אמריקאים, בריטים ונורבגים. עכשיו, אני מסתתר. אני סובל כל שנייה".

למרות ההצעה האטרקטיבית, רבים מהחיילים מהססים להילחם למען מדינה שפלשה לאפגניסטן ולאחרונה תמכה בטליבאן.

אפגניסטן טאליבן מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד