כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עידן חדש

רישי סונאק נפגש עם המלך: החל לכהן כראש ממשלה

הטלטלה הפוליטית בבריטניה הגיעה אל סיומה מהר מן הצפוי, כשבתוך ימים אחדים מאז הודיעה ליז טראס על פרישתה מראשות הממשלה ומהנהגת התנועה השמרנית, כבר החל המחליף שלה לכהן בפועל בתפקיד. ריש סונאק ראש הממשלה החדש נפגש עם המלך כ-40 דקות

רישי סונאק נפגש עם המלך: החל לכהן כראש ממשלה
רישי סונאק והמלך צ'ארלס צילום: ארמון המלוכה הבריטי

אתמול (שלישי) הגיע רישי סונאק לפגישה עם המלך צ’ארלס השלישי בארמון בקינגהאם שבלב לונדון, לפגישה שערכה 40 דקות. המלך צ'ארלס השלישי נפגש קודם לכן עם ראש הממשלה היוצאת ליז טראס, וקיבל ממנה את התפטרותה הרשמית. לאחר מכן המלך נפגש עם ראש הממשלה הנכנס רישי סונאק, והעניק לו את המינוי הרשמי לתפקיד.

פגישות של המלכה עם ראשי ממשלה חדשים בד"כ ארכו 15 דקות בלבד, אך הפעם הפגישה נמשכה כ40 דקןת. לאחר מכן נכנס סונאק למעונו הרשמי של ראש ממשלת בריטניה, ברח’ דאונינג 10. זמן קצר לאחר מכן יצא לשאת את הנאום הראשון שלו על המדרגות המפורסמות של המעון, כדרכם של ראשי ממשלת בריטניה לדורותיהם. בדבריו אמר סונאק כי הוא חולק על מדיניותה של קודמתו בתפקיד ליז טראס, שעשתה טעויות, אך לא מכוונות רעות.

הוא הבטיח לתקן את הטעויות שלה, ולהציב את היציבות הכלכלית של בריטניה בראש מעייניו. סונאק הוסיף שתקופת כהונתו לא הולכת להיות קלה, אבל הוא אינו פוחד מפני האתגר הגדול, משום שהוא מכיר היטב את התפקיד ויודע בדיוק מה עליו לעשות. עבור המלך צ’ארלס היה זה המינוי הראשון של ראש ממשלה מתוקף תפקידו כמלך, 49 ימים בלבד אחרי שאימו המלכה אליזבת’ השנייה העניקה לגב’ טראס את המינוי באופן רשמי.

רישי סונאק, יעמוד בראשות המפלגה השמרנית והממשלה הבריטית, זאת לאחר שהיה היחיד שהגיש את מועמדותו לתפקיד. סונאק, שכבר חשק בתפקיד קודם לכן והתמודד עליו מול ראש הממשלה היוצאת ליז טראס, שנבחרה לתפקידה עם התפטרותו של ג'ונסון, סוגר כעת מעגל ולעשות היסטוריה עם בחירתו לתפקיד, כבן של מהגרים שנבחר לראשות ממשלת בריטניה.

סונאק הוא היחיד שהגיש את מועמדותו לתפקיד, לאחר שראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון הודיע כי החליט שלא להצטרף למירוץ ואילו שרת ההגנה לשעבר, פני מורדנט, לא הצליחה להשיג את 100 החתימות הנדרשות, בכדי להגיש את מועמדותה. זמן קצר לאחר שהתברר כי סונאק נותר היחיד במרוץ, מה שמייתר את הבחירות הפנימיות, חברי פרלמנט ותומכי טורי התאספו מחוץ למטה המפלגה השמרנית בלונדון, שם נשא ראש הממשלה המיועד נאום בכורה, בזמן שחברי הפרלמנט מטעם המפלגה אישרו את בחירתו לתפקיד.

ראש ממשלת בריטניה המלך צארלס רישי סונאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד