כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"החוקר הברזילאי"

נורבגיה: נעצר חשוד בריגול לטובת רוסיה

הסוכנות לביטחון הפנים הנורבגית, הודיעה כי עיכבה אקדמאי שנכנס למדינה כברזילאי, בחשד שהוא מרגל רוסי. בית המשפט האריך את מעצרו בארבעה שבועות. סגנית ראש השירות החשאי: "הוא מייצג איום על האינטרסים הלאומיים הבסיסיים"

נורבגיה: נעצר חשוד בריגול לטובת רוסיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הסוכנות לביטחון הפנים הנורבגית הודיעה כי עיכבה אקדמאי שנכנס למדינה כברזילאי, בחשד שהוא מרגל רוסי. על פי דיווחים, השירות החשאי הנורווגי סבור כי האיש נמצא בנורבגיה ועובד עבור אחד משירותי הביון של רוסיה בשם ובזהות בדויים. דובר שירות הביטחון של המשטרה הנורבגית, אישר כי חשוד בריגול נעצר וכי מדובר במקרה גדול, זאת מבלי להיכנס לפרטים נוספים.

כלי תקשורת נורבגיים ציינו כי שהאדם, שככל הנראה לא החזיק באזרחות רוסית או נורבגית, הגיע לנורבגיה ב-2021 ולפי הדיווחים הוא חקר את האזורים הצפוניים, את המדיניות הארקטית של נורבגיה ואיומים סביבתיים.

סגנית ראש השירות החשאי, הדוויג מו, אמרה לערוץ התקשורת הציבורי בנורווגיה - NRK - כי האיש שהה באוניברסיטה הארקטית בטרומסואה. לדבריה, "החוקר הברזילאי" יגורש מהמדינה הסקנדינבית, "מכיוון שאנו מאמינים שהוא מייצג איום על האינטרסים הלאומיים הבסיסיים".

מו אמרה כי שירות הביטחון "חושש כי ייתכן שהוא אסף מידע על המדיניות של נורבגיה באזור צפון המדינה. גם אם המידע שנאסף לא מהווה איום על ביטחון הממלכה, אנו חוששים שרוסיה עשויה לעשות שימוש לרעה במידע", אמרה.

יצוין כי במהלך השבועות האחרונים, כוחות הביטחון הנורבגים, עצרו מספר אזרחים רוסים זאת בצל החשש המוגבר בנוגע לאבטחת צינורות הגז נורד סטרים, האינטרנט והתשתיות במדינה. לפי שעה, בית משפט הטיל על החשוד צו מעצר לארבעה שבועות.

מלחמת אוקראינה רוסיה מר מרגל נורווגיה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד