כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שלילת הלגיטימציה הרוסית

זעם באוקראינה: ישראל לא שלחה נציג לכנס בקרואטיה

כנס שעסק בשלילת הלגיטימציה הרוסית לכיבוש וסיפוח חצי האי קרים התקיים בקרואטיה, אך יו"ר הכנסת מיקי לוי, שהוזמן לכנס, לא השתתף בו עקב הבחירות בישראל, והאוקראינים זועמים על כך. "בגלל אילוצי לוחות זמנים בארץ"

זעם באוקראינה: ישראל לא שלחה נציג לכנס בקרואטיה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה כועסת על ישראל כי לא שלחה נציג לכנס בקרואטיה העוסק בשלילת הלגיטימציה לכיבוש הרוסי של חצי האי קרים. כך דווח הבוקר עמיחי שטיין בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב. בכנס השתתפו נציגים ויושבי ראש מפרלמנטים מרחבי העולם במסגרת פלטפורמת קרים, יוזמה מדינית אוקראינית המתנגדת לסיפוח הרוסי של חצי האי.

על פי הדיווח, יו"ר הכנסת, מיקי לוי הוזמן על ידי גורמים אוקראינים רשמיים אך לא הגיע לכנס. מלשכתו נמסר כי הסיבה להיעדרותו היא הבחירות. "למרות ההזמנה לכנס, יושב ראש הכנסת לא יוכל להשתתף בו כשבוע לפני הבחירות בגלל אילוצי לוחות זמנים בארץ".

גורמים אוקראינים אמרו לכאן חדשות כי הם זועמים על העובדה שישראל לא השתתפה בכינוס, והדבר מעורר אצלם תהיות לגבי אמירתם כי "ישראל בצד הנכון של ההיסטוריה". בשבועות האחרונים הביעו בכירים אוקראינים אכזבה מכך שלא זכו לתמיכה צבאית מישראל. שגריר אוקראינה בישראל אף טען: "איראן מנסה את הכטב"מים ההתקפיים שלה באוקראינה, ובסוף זה יופנה נגד ישראל".

מלחמת אוקראינה רוסיה קרואטיה ולדימיר זלנסקי מיקי לוי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד