י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יפסיק להתראיין?

החרדים ומס הכנסה: גולדקנופף מעורר סערות ומלחיץ את גוש הימין

יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה גורם ללא מעט כאב ראש לגוש חרדים-ימין בעקבות התבטאויות בעיתיות שלו המשמשות את מפלגות גוש השינוי. הבוקר סיפר נציג גור כי החרדים אינם משיבים לסקרים כי חוששים שזהו מס הכנסה, האם בעקבות כך יפסיק להתראיין עד הבחירות? 

החרדים ומס הכנסה: גולדקנופף מעורר סערות ומלחיץ את גוש הימין
יצחק גולדקנופף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפנים החדשות של "יהדות התורה", היו"ר יצחק גולדקנופף נציג חסידות גור, מעורר לא מעט סערות תקשורתיות בראיונות שהוא מעניק מידי כמה ימים לתקשורת הכללית בזה אחר זה. במפלגות גוש 'רק לא ביבי' ממהרים להשתמש בדבריו כדי לעודד את המצביעים שלהם לצאת ולהצביע.

במסגרת ראיונות שהעניק בחודשים האחרונים, שיגר גולדקנופף מספר אמירות שמשמשות את מפלגות "ישראל ביתנו" ו"העבודה" בקמפיינים שלהם. זה התחיל בהצהרה כי ידרוש את תיק האוצר, ודרישה קואליציוניות להשוואת תקציבי החינוך החרדי לתקציב הממ"ח.

באמירות הספציפיות הנ"ל טמונה אסטרטגיה מכוונת: גולדקנופף מנסה לשדר גישה שלא מתנצלת ולא מתחשבת בהתקפות מהתקשורת או ממפלגות אנטי חרדיות, הח"כ לעתיד מנסה להעצים את הגאווה החרדים הלא מתפשרת ובחזונו לחרדים יש את היכולות לקחת חלק פעיל בניהול המדינה.

אלא שבראיונות לתקשורת הכללית שיגר גולדנקופף מספר אמירות תמוהות שמעוררות סערה גדולה, גם בתוך הסיעות החרדיות ובגוש הימין שם טוענים כי האמירות הללו מזיקות לחרדים ולגוש וממש מעניקות מתנה לקמפיינים של ליברמן ומרב מיכאלי שמנסים לעודד הצבעה במחנה 'רק לא ביבי'.

בין האמירות של גולדקנופף בתקשורת הכללית שעוררו סערה, אמירה ב"חדשות 13" כי "ללמוד תורה יותר קשה מללכת לחזית", אמירה שקוממה את המפלגות שגם אם נכונה, לא הייתה ראויה להיאמר ערב בחירות ועוד בתקשורת הכללית. אמירה בעייתית נוספת של גולדקנופף שנאמרה ב"חדשות 12" הייתה: "לא ראיתי שהמתמטיקה קידמה את המדינה בכלכלה", זאת בהתייחס לסוגיות שילוב לימודי ליבה.

הבוקר (רביעי) שיגר גולדקנופף אמירה נוספת בראיון לרדיו 'גלי ישראל' שם אמר כי "לחרדים יש אופי לא לענות לסקרים בטלפון, הם אומרים לעצמם 'אולי זה מס הכנסה אולי זה ביטוח לאומי תעזוב אותי'", ליברמן מיהר לתקוף גם את האמירה הזו והתגובות ברשתות לא איחרו לבוא.

יצחק גולדקנופף לימודי ליבה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד