כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
איך הגיבו בלבנון?

לא מחכים לחתימה: אנרג'יאן החלה להפיק גז מאסדת כריש

החברה הבריטית הודיעה שהפיקה גז ראשון הופק בהצלחה ונערכים בימים הקרובים להזרמות בצינורות אל החוף | בלבנון לא התעניינו במיוחד, "הגענו להסכם הם יכולים להפיק" | מהחברה נמסר: "הפרויקט מהווה נקודת ציון משמעותית עבור ישראל והאיזור"

לא מחכים לחתימה: אנרג'יאן החלה להפיק גז מאסדת כריש
מאגר הגז כריש בגבול הלבנוני צילום: אנרג'יאן

חברת האנרגיה אנרג'יאן הודיעה היום (רביעי) כי גז ראשון הופק בהצלחה מאסדת הגז כריש. הדבר מהווה נקודת ציון משמעותית בקידום חזון התחרות במשק הגז הישראלי ובהגדלת בטחון אספקות האנרגיה והעצמאות האנרגטית של ישראל.

על פי הדיווח של העיתונאי עמיחי שטיין, ב'כאן חדשות', הגז הופק מבאר הנקרא "כריש מרכז 2" וזרם הגז בו הולך וגובר, באופן יציב. במקביל לשאיבת הגז, מתקדמות ההכנות להזרמת הגז דרך צינורות אל חופי הים, ומכירתו ללקוחותיה של אנרג'יאן כבר בימים הקרובים. באר "כריש מרכז 1" צפוי להיפתח בעוד שבועיים ואחרי באר "כריש מרכז 3".

שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו-חביב התראיין לערוץ אל ג'זירה וסיפר כי אין ללבנון בעיה עם תחילת הפקת הגז מאסדת כריש. "הגענו להסכם ואנרג'יאן יכולה להוציא גז מכריש", אמר בו-חביב. עוד אמר כי המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין צפוי להעביר מחר לנשיא לבנון מישל עון את המסמך הסופי להסכם.

מנכ"ל אנרג'יאן מתיוס ריגס אמר כי "מבטיח תחרות למשק הגז הישראלי ואנרגיה נקיה, במחירים נוחים, שיסייעו להחליף את הפקת החשמל באמצעות פחם". עוד הוסיף שהפקת הגז צפויה להגביר קצב ונרכים לעוד פרוייקטים נוספים למציאה ופיתוח.

אנרג'יאן היא חברה ציבורית בריטית שעוסקת בחיפוש והפקה של גז טבעי בישראל, יוון, הים התיכון והים הצפוני. היא נכנסה לשוק הישראלי ב-201 עם רכישת רשיונות פיתוח למאגרים כריש ותנין במטרה לייצר תחרות במשק גז הישראלי.

מאגר כריש אסדת קידוח ההסכם הימי עם לבנון הסכם הגז ישראל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד