כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בלי לחיצות ידיים

מסתמן: כך יראה טקס החתימה על הסכם הגבול הימי

ערוץ MTV הלבנוני מדווח כי מחר יעביר המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין את המסמך הסופי של הסכם הגבול הימי עם לבנון לנשיא הלבנוני עוון. אחר כך יצא הוכשטין לראש הנקרה, שם יחתם המסמך בטקס צנוע, ללא תמונה משותפת של הצדדים ובלי לחיצת ידיים

מסתמן: כך יראה טקס החתימה על הסכם הגבול הימי
אסדת הגז הישראלית לוויתן צילום: Israel Sellem/POOL

אחרי מאמצים רבים להשגתו, מחר (חמישי) יחתם בא-נאקורה שבאזור הגבול בין ישראל ללבנון הסכם הגבול הימי בין שתי המדינות, שהושג בתיווך עמוס הוכשטיין.

בריאיון לערוץ אל ג'זירה אמר שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו-חביב, כי המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין צפוי להעביר מחר לנשיא לבנון מישל עון, את המסמך הסופי להסכם רישום הגבול הימי. משם יועבר המסמך למטה האו"ם בא-נאקורה.

בו-חביב הוסיף כי נוסח ההסכם צפוי להתפרסם לציבור הלבנוני לאחר החתימה והוסיף כי "אחרי החתימה על ההסכם, חברת טוטאל תחל לעבוד בשדה קאנא, אך ייקח זמן עד שיופק הגז, ללבנונים יש תקווה שלמדינה יהיו מאגרי גז", כך דווח ב"כאן 11".

על פי הדיווח של רועי קייס, ערוץ MTV הלבנוני מדווח שהמתווך האמריקני הוכשטיין ימסור לעוון איגרת שתכלול את הפרטים הסופיים לסימון הגבול כשהיא חתומה. לאחר מכן יצא הוכשטיין לראש הניקרה, למעמד החתימה שיתקיים ללא טקס וללא תמונה משותפת של המשלחות הלבנונית והישראלית. המשלחת הלבנונית והמשלחת הישראלית יחתמו בנפרד על האגרת האמריקנית בצירוף ההסכם.

המשלחת הלבנונית, שתכלול בין שלושה לארבעה חברים שעדיין לא נקבעה זהותם, תצטלם עם המשלחת האמריקאית. כמו כן, עדיין לא נקבע מי יחתום על המסמכים מהצד הלבנוני.

לבנון גבול לבנון ארה''ב מתווה גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד