י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הח"כ מתערב ודורש תשובות

מדוע האסיר החרדי לא מקבל מזון בהכשר בד"ץ

נושא זכויות האסירים בכלא שוב עולה לכותרות. אסיר חרדי שדרש לקבל מזון בהכשר בד"ץ לא נענה | שב"ס טוען כי לא עמד בקריטריונים ולכן בקשתו נדחתה | ח"כ ארבל פנה בנושא לשב"ס ולשר הממונה

מדוע האסיר החרדי לא מקבל מזון בהכשר בד"ץ
עצור חרדי. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אסיר חרדי לא מקבל מזון עם הכשר בד"ץ, כי קנה מוצרי מזון שאינם מוכרים על ידי שירות בתי הסוהר ככשרים למהדרין. כדי לקבל בחזרה את הזכאות לכשרות בד"ץ - הוא נאלץ לא לאכול במשך חצי שנה בשר או מזון מבושל אחר שמוגש בכלא. כך דיווח אביתר בר און בגלי צה"ל.

מדובר באסיר שעלה מארצות הברית שיושב בכלא כבר כמה שנים, כאשר נכנס לרצות את עונשו הוא קיבל מזון בהכשר בד"ץ בהתאם לדרישתו ואמונתו. אלא שלפני כשלוש שנים בדצמבר 2019 ביצע כמה רכישות בקנטינה של הכלא של מוצרי מזון בהכשר OU שנחשב לכשרות מהודרת בקהילה שממנה הגיע בארה"ב. בעקבות הרכישות האלה הוא איבד את זכאותו למזון כשר בהכשר בד"ץ.

עוד מדווח כי האסיר התנצל על הרכישות והבטיח שלא ישוב לרכוש מוצרים בכשרות זו ודרש להחזיר לו את הזכאות למזון בהכשר בד"ץ, אלא שמשב"ס נאמר לו כי כדי להיענות לדרישתו שוב עליו להימנע במשך חצי שנה מלאכול מוצרים אלה - וזאת על פי הוראת נציבת שב"ס קטי פרי. המשמעות היא שאינו יכול לאכול כמעט כלום במשך פרק הזמן הזה. הוא צריך בעצם להתבסס על מזון בסיסי כגון פירות וירקות.

כלא מעשיהו | צילום: משה שי, פלאש 90.

משב"ס נמסר לגל"צ: "מכבדים את דרישות הבד"ץ ודואגים לאספקה שוטפת של מזון בהתאם לקריטריונים הקבועים בפקודה. לגבי המקרה המדובר - האסיר לא עמד בקריטריונים ולכן בקשתו נדחתה. יודגש כי על פי הנוהל בשב"ס אין מניעה מלאכול מעגלת המזון במטבח במהלך תקופת ההמתנה והדבר לא יהווה עילה לפסילת זכאותו".

בעקבות הפרסום פנה ח"כ משה ארבל מש"ס לשירות בתי הסוהר ולשר לביטחון פנים עומר בר לב בדרישה לשנות את הפקודה שמסדירה את רישום הקניות של האסירים בקנטינה. 

ארבל כעורך דין שבקי בתחום הפלילי מצביע על נקודה חשובה לא פחות שעולה מהסיפור וטוען שהרישום הזה מנוגד לחוק הגנת הפרטיות. הח"כ מבטיח לעקוב אחרי הסיפור גם אחרי הבחירות.

אסיר חרדי שירות בתי הסוהר שב"ס בד"ץ אוכל כשר משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד