כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
איתות לקראת יום הבחירות

מתקפת האקרים רוסית על אתר הכנסת

האתר הרשמי של הכנסת קרס לאחר שמתקפת האקרים הצליחה להעמיס עליו מרחוק ולמנוע את הגישה אליו במשך זמן קצר בין יום ראשון לשני. מי שניסה להיכנס לאתר נתקל בהודעת שגיאה, וה"תקלה" הייתה מכל נקודה בעולם שבה היה מי שניסה להיכנס - ולא רק מישראל

מתקפת האקרים רוסית על אתר הכנסת
אילוסטרציה צילום: unsplash

חשש בישראל שמדובר בקדימון או באיתות לקראת יום הבחירות: זה קורה בלילה שבין ראשון לשני, אז לפתע קורס האתר הרשמי של הכנסת, כשמתקפת האקרים מצליחה להעמיס עליו מרחוק ולמנוע את הגישה אליו במשך זמן קצר. מי שניסה להיכנס לאתר קיבל הודעת שגיאה, וה"תקלה" הייתה מכל נקודה בעולם שבה היה מי שניסה להיכנס - ולא רק מישראל, כך מדווח ירון אברהם ב'חדשות 12'.

מערכות הבקרה של הכנסת הצליחו לאתר ולהשתלט מהר על המתקפה שלא הייתה ברמה גבוהה מבחינה טכנית ולהחזיר את המצב לקדמותו לא בתוך הרבה זמן. מי שעומדת מאחורי המתקפה הזאת, היא קבוצת האקרים בשם "חאקנט - המיליציה הרוסית", האקרים שעל פי דיווח באתר בלומברג, יש להם קשר למודיעין הרוסי ובעצם לממשל הרוסי, לקרמלין.

בחשבון הטלגרם שלהם אין בו הרבה עוקבים אבל יש התייחסות למתקפה הזאת, ושם הם כותבים, שבחרו ביעד הזה כנקמה על עמדת ישראל ביחס לאוקראינה וכתגובה על הדיווחים שישראל סיפקה לאוקראינים חומר מודיעיני שיאפשר להם להתמודד עם הכתב"מים האיראנים שבידי רוסיה.

החשש בישראל עכשיו מתחבר לדברים שבשב"כ הזהירו אך לא מזמן, מאפשרות של התערבות זרה בהליך הבחירות על ידי האקרים ברוסיה ובאיראן. בישראל חוששים שמה שראינו כאן - ההפלה הקצרה של אתר הכנסת - הוא קדימון למה שעלול לקרות ביום הבחירות עם ניסיונות נוספים, אולי דרמטיים יותר.

מהשב"כ לא מתייחסים לדיווח. מהכנסת נמסר ל'חדשות 12': "ככלל, הכנסת אינה מתייחסת ומשתפת פומבית בעניינים הקשורים להתנהלותה ושיקוליה האבטחתיים וכך תנהג גם במקרה זה".

הכנסת בחירות לכנסת ה-25 האקרים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד