י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ה'שותף' הטבעי

ההקלטה חשפה: מנסור עבאס ביטל מכרז דיור שיועד לחיילים

ראש הרשות לפיתוח הבדואים בנגב נשמע בהקלטה כשהוא מאשים את מנסור עבאס על שניצל את כוחו בממשלה והתערב במכרז קרקעות בנגב וביטל 400 דירות שהיו מיועדת לחיילי צה"ל | ראש עיריית רהט התפאר בפעילות ח"כ עבאס בוטלה העדיפות לחיילים

ההקלטה חשפה: מנסור עבאס ביטל מכרז דיור שיועד לחיילים
מנסור עבאס צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מכרז הקרקעות בנגב וההתערבות של מנסור עבאס נגד חיילי צה"ל הבדואים: בהקלטה שהגיעה לידי כאן חדשות נחשף היום בתוכנית הבוקר הזה ב'כאן רשת ב' (חמישי) כיצד ראש הרשות לפיתוח הבדואים בנגב, יאיר מעיין, מתאר באופן שאינו משתמע לשתי פנים את עוצמת ההשפעה שהיתה ליושב ראש מפלגת רע"ם, מנסור עבאס, על הממשלה ועל ראשיה.

בהקלטה מתאר מעיין מכרז של 400 יחידות דיור, במתחם 6 ברהט, שיצא בשנה שעברה. מתוך כלל הדירות, שליש היו מיועדות עבור חיילי צה"ל בדואים. אך בעקבות פנייה של ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, למנסור עבאס, התערב האחרון ופנה ללשכת ראש הממשלה דאז נפתלי בנט ולמזכיר הממשלה שלום שלמה.

 

בהקלטה נשמע מעיין אומר: "ראש העיר רהט כתב בפייסבוק כי לאחר מאמצים, ופנייה לח"כ מנסור עבאס, לא תהיה עדיפות לחיילים ברהט. ובמקום 30 אחוז הורדנו את זה ל- 10 אחוז". מעיין טען שעבאס פנה למשרד ראש הממשלה ולמזכיר הממשלה שלום שלמה וכתוצאה מכך בוטלה ההטבה לחיילים. במנהל מקרקעי ישראל טוענים שהם דאגו להוסיף עוד קרקעות בהמשך וכך למעשה להחזיר את ההטבה לחיילים. אך בשלב זה, לגירסת מעיין, ניסה ראש העיר רהט להפחית את מספר הקרקעות לחיילים ואף התקשר בנוכחותו למנסור עבאס.

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: שקר וכזב. מזכיר הממשלה כלל לא עסק בנושא זה, וגם לא התקיימה שום שיחה בינו לבין ח"כ מנסור עבאס או יאיר מעיין בנושא הנטען.

תגובת ראש העיר רהט פאיז אבו סהיבן: יאיר מעיין שקרן. ביקשתי שיתנו קרקעות גם לבדואים מרהט שהם מעל לגיל 40.

תגובת יאיר מעיין: אני גאה בעמידתי האיתנה לצידם של האחים לנשק הלוחמים הבדואים ובשמירה על זכויותיהם כפי שקבעה הממשלה.

תגובת מנהל מקרקעי ישראל: מדובר בדברי הבל של יאיר מעיין אשר התמודד בשעתו על תפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל ונפסלה מועמדתו בין היתר מאחר ולא עמד בתנאי הסף לתפקיד.

לגופו של עניין, אכן התנהל שיח בין רשות מקרקעי ישראל, משרד הבטחון וראש העיר בנושא. כחלק מהמאמץ להגדלת היצע הדיור, הציע מנהל מרחב דרום להגדיל מחד את היקף השיווק ומאידך לשמור על שיעור הזכאות לחיילים. תנאים אלה אף עוגנו בהחלטת הנהלת רשות מקרקעי ישראל.

מלשכת בנט ומלשכת מנסור עבאס לא הגיבו לדברים.

מנסור עבאס מפלגת רע"מ חיילים מכרז דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד