ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ביוזמת קרן השביעית ועיריית ב"ב

בני ברק: אלפים במעמד הקבלת פני החקלאים גיבורי-הכח

מעמד קבלת הפנים והסעודה נערך בסוכה הגדולה של בית המדרש ויז'ניץ בראשות מרנן חברי מועצות גדולי התורה, ראשי הישיבות ומרנן האדמורי"ם שליט"א, רבנים, דיינים ומורי הוראה ואישי ציבור | משם המשיכו החקלאים לרחובה של עיר כשקהל רבבות מריע להם ומוקיר את הקרבתם הכבירה לאורך שנת השמיטה | יו"ר קרן השביעית הרב בן ציון קוגלר: "במעמד הזה העברנו מסר, גם לחורשי רעתנו ורודפי הדת, וגם פנימה, לבנינו ובנותינו, כי מי שמוסר נפש, מי שמקריב למען קיום מצוות התורה - אותו אנו מוקירים ומעלים על נס" | גלריה נרחבת

 בני ברק: אלפים במעמד הקבלת פני החקלאים גיבורי-הכח
מעמד הקבלת פנים צילום: קרן השביעית

לקדש שם שמיים: מעמד מיוחד נערך אחרי שלאורך השנה האחרונה קרן השביעית ליווה את החקלאים גיבורי הכוח, תמך בהם ועודד אותם לשבות כמצוות התורה.

בעיצומו של חול המועד נערך מעמד אדיר של קידוש שם שמיים לכבודם של החקלאים שומרי השמיטה, בהשתתפות קהל רבבות מכל חלקי היהדות הנאמנה ובראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.

המעמד הכביר התקיים ביום רביעי ב' דחול המועד סוכות, והחל בקבלת פניהם של אלפי החקלאים שהגיעו במערך היסעים מיוחד מכל רחבי הארץ. מחבל התענכי"ם ועד יישובי עוטף עזה, משדות אצבע הגליל ועד צפון הנגב, משדמות מחולה ועד הרי נפתלי. מצפון ומדרום נקבצו ובאו אלפי גיבורי הכח ובני משפחותיהם למתחם החנייה הגדול שהוכן והוכשר מבעוד מועד במתחם BCR בצפון העיר, שם קיבלו את פניהם במאור פנים ראשי הנהלת 'קרן השביעית' כשהם מציידים כל אחד בערכה ובתג זיהוי אישי.

משם הוסעו גיבורי הכח למעמד קבלת פנים וסעודה לכבוד גיבורי הכח שהתקיימה בסוכה הגדולה של בית המדרש ויז'ניץ בראשות מרנן חברי מועצות גדולי התורה, ראשי הישיבות ומרנן האדמורי"ם שליט"א, רבנים, דיינים ומורי הוראה ואישי ציבור.

שם, סביב שולחנות ערוכים פגשו גיבורי הכח איש את רעהו במעמד שהפך למפגן מרגש של גיבורים, איש איש וניסיונותיו שלו, כאשר רק שליחותה הכבירה של 'קרן השביעית' – שלוחי הקודש של מאורי הדורות ורבבות ישראל לקיומה של מצות השביעית כהלכתה, רק היא זו שעמדה להם בכל הדרך הארוכה אותה עשו תוך הפסד דמים כביר וגבורה אישית, כשעוד דרך ארוכה לפניהם עד שישובו לראות בעבודת הארץ ותנובתה באופן מלא.

יו"ר קרן השביעית הרב בן ציון קוגלר קיבל את פניהם של גיבורי הכח בברכה ובהערצה כשהוא מציין סיפורים אישיים של גבורה ומסירות נפש של גיבורי כח, סיפורים הממחישים גבורה כבדורות קודמים, גבורה מופלאה שהגנה על ארץ ישראל כולה בעוז ובהדר, כשהיום הזה משיבה ארץ ישראל אהבה לגיבורי הכח שלוחי רבבות ישראל.

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין קיבל את פניהם של גיבורי הכח בהתרגשות אדירה, כשהוא מכריז בהתרגשות מיוחדת: "מרנא החזון איש, רבינו הגדול: ראה את פרי עמלך, מבני ברק יצאה תורתך, מעמלך קיימה ארץ ישראל כולה את מצוותה. אשרייך בני ברק שתורתך קידשה שם שמים".

נואם הכבוד במעמד היה ראש ישיבת 'כנסת ישראל – סלבודקה' הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א חבר מועצת גדולי התורה שנשא דברים מיוחדים לכבודם של גיבורי הכח. נשא דברים גם מרן אדמו"ר מויזניץ שליט"א שהעלה על נס את פעילות הקודש של קרן השביעית לאורך השנים. אורח הנהלת קרן השביעית היה הגאון הצדיק רבי אברהם מויאל שליט"א שהגיע במיוחד ארה"ב. דברי חיזוק מרגשים ומיוחדים נשא הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן שליט"א. ברגשת קודש כשדומיה בקהל, הוקרא מכתבו המיוחד של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א שהוקרא על ידי ש"ב הגאון רבי אליהו דסקין שליט"א. אחרון הנואמים היה הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק מנדלזון שליט"א גאב"ד קוממיות ירושלים ונשיא קרן השביעית. שיאו של המעמד היה בקבלת עול מלכות שמים באהבה, כשלפני התיבה עובר הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט"א בהשתפכות הנפש.

בשלב זה יצאו קהל אלפי החקלאים גיבורי הכח לרחבת בית המדרש, שם המתינו להם משאיות מיוחדות למסע של כבוד ויקר בכל רחבי העיר, כשקהל רבבות כביר מכל רחבי ארץ ישראל ממתין להם בכל רחובותיה של בני ברק שלבשה חג וקושטה בהוד ויקר בעמל עיריית בני ברק, כשמשאיות החקלאים מלוות ברכבים עם מוזיקה רבת עוצמה כשהקהל מפזז ומרקד בעוז ותעצומות לכבודה של תורה באהבה גלוייה ומפעימה לגיבורי הכח מקדשי שם שמים.

במעמד השתתפו גם חברי הנהלת קרן השביעית באנגליה הרב דניאל דובר, הרב אריה מלניק, הרב דוד דובר והרב בנימין גרין. חבר הנהלת קרן השביעית בארה"ב הרב יוסי שטרן, חבר הנהלת קרן השביעית בברזיל הרב שמואל דזאלובסקי.

"החקלאים שעברו את השנה האחרונה, הם לא אותם חקלאים של ערב שנת השמיטה" אומר יו"ר קרן השביעית הרב בן ציון קוגלר. "אחרי שעברו את הניסיון בגבורה, מדובר ביהודים של מסירות נפש, ביהודים שמגלמים בכל ישותם כיצד נראית הקרבה, כיצד נראים חיים של אמונה ללא כחל ושרק. המעמד שנערך הוא מעמד קידוש שם שמיים שבו אנו מכריזים מי הם הגיבורים האמיתיים, אלו ששומעים למצוות התורה".

"יש בזה מסר חינוכי וציבורי ראשון במעלה. אנחנו מעבירים מסר, גם לחורשי רעתנו ורודפי הדת, וגם פנימה, לבנינו ובנותינו, כי מי שמוסר נפש, מי שמקריב למען התורה - אותו אנו מעלים על נס. הם הדמויות שמהם כולנו לוקחים השראה, וכפי שכבר אמרו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, וכפי שחזר ואמר מרן שר התורה זצוק"ל, ברכותיהם של גיבורי הכוח, מתקיימות, ולא מדובר בדבר של מה בכך. המעמד היה גם הודיה של הציבור לחקלאים על מסירותם, וגם הודיה של החקלאים לציבור על התגייסתו למענם, והיווה קידוש שם שמיים גדול".

 

 

קרן השביעית קבלת פנים חקלאים חול המועד סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד