כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
להשפיע מהמסך

התשובה להסתה? הצעירים שמחוללים מהפכה תקשורתית

יותר ויותר צעירים חרדים חולמים להשתלב במדיה ובטלוויזיה ומחפשים את דרכם להגיע למסך ולהשפיע. 'בחדרי' יצא לבדוק איך נראית המהפכה מבפנים בבית הספר 'טאלנט מדיה', בו נעשה לראשונה שיתוף פעולה ייחודי עם תאגיד השידור 'כאן 11', וחזר עם התרשמות יוצאת דופן על הדור הבא של אנשי המדיה בתקשורת הישראלית. התשובה להסתה?

התשובה להסתה? הצעירים שמחוללים מהפכה תקשורתית
צילומים לטלויזיה צילום: פיקסביי

אם אתם נושמים אקטואליה וחולמים להשתלב בתקשורת ובמדיה, לבית ספר 'טאלנט מדיה' יש חדשות עבורכם – לימודי טלוויזיה יישומיים המשלבים לימודים עיוניים ופרקטיקה מעשית ברמה הגבוהה ביותר. בימים אלה, כאשר הצורך בשוויון שיאפשר לחרדים להיות נוכחים בתקשורת הישראלית כבר ברור לכולם לאור ההסתה המתמשכת והתבטאויות השנאה, יוצא בית הספר עם התוכנית הייחודית שמכשירה חרדים למגוון תפקידים טלוויזיוניים נחשבים. יצאנו לבדוק איך זה נראה מבפנים.

הצעירים שבאים ללמוד בבית הספר הם מעצבי השיח של העתיד. בסופו של דבר הם יגשימו את מטרתם ויהפכו ל'טאלנטים' רבי-השפעה שישתלבו במדיות המובילות בישראל. הם לומדים כאן הכל, כולל המון פרקטיקה וידע. "התכנית היא מאד אינטנסיבית" אומר לנו מנהל בית הספר, טל שבתאי. "הבאנו תוכנית יישומית ממוקדת מאד שמכשירה אנשים לעבוד בתחום ולהצליח. התוכנית מחולקת לשניים: לימודים עיוניים שמעניקים את הידע המקיף ולימודים פרקטיים באולפן טלוויזיה המאפשר התנסות בפועל. התלמידים יוצרים תוכנית משלהם בסוף הלימודים".

השאירו פרטים ליצירת קשר >>>

רק שעכשיו תוכנית הלימודים מקבלת תפנית מפתיעה – שיתוף פעולה עם תאגיד השידור הציבורי 'כאן 11'. זו בשורה שמביאה נדבך נוסף למהפך התקשורתי שקורה. "התלמידים שלנו באופן ייחודי יקבלו חניכה מטעם 'כאן 11' ויתנסו בתאגיד הציבורי", מסביר שבתאי. "זה מקנה לבוגרים שלנו גם ידע וניסיון, וכמובן פותח להם דלתות בשלב ההשמה. בין הבוגרים שלנו רבים עובדים בערוצים בולטים בארץ וכבר מחוללים את המהפכה".   

טל שבתאי - מנכ"ל טאלנט • באדיבות המצלם

את 'טאלנט מדיה' הוא הקים לאחר שנות ניסיון רבות ולאחר שהתרשם מהביקוש הרב שנותר ללא מענה. "מגיל צעיר מאד פעמה בתוכי רוח התקשורת", הוא משתף. "שימשתי כשדרן רדיו ב'קול ישראל', ולאחר מכן עברתי לעבוד בטלוויזיה בתפקידים שונים כשחקן, יוצר ובמאי. נשמתי רדיו וטלוויזיה מגיל צעיר, ובשלב מסוים חזרתי בתשובה ועברתי ללמוד בישיבת 'אור החיים' של הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א. ביקשתי מהרב לשלב את מה שאני יודע עם החיים התורניים במסגרת הישיבה, ומאז התחלתי לשדר את הסליחות שנכנסו גם לתאגיד השידור ולערוץ 20 (כיום ערוץ 14) ומשודרים מאז במשך שנים רבות. זה מגיע לנתוני צפייה מרשימים".

לאחר החזרה בתשובה המשיך שבתאי לעסוק בתקשורת ובמדיה ככתב של 'בחדרי חרדים', מהבמאים של תוכנית ריאליטי ששודרה ב'קשת 12', עוזר במאי בתכנית 'עוד ניפגש' ששודרה ב'כאן 11' ושימש בתפקידים נוספים בערוץ 20 שהפך מאוחר יותר לערוץ 14. במהלך תפקידיו הרבים, נחשף שבתאי לצעירים חרדים רבים שרוצים להיות חלק מזה. המקומות שמלמדים טלוויזיה פחות מתאימים לחרדים בגלל לימודים מעורבים ותכנים בעייתיים, ולכן הוא החליט לייצר מענה באמצעות בית ספר ייעודי שיכשיר צעירים חרדים למקצוע הנחשק בלי לוותר על העקרונות בדרך.

ואכן, תוכנית הלימודים מתאימה לציבור החרדי, ימי הלימודים נפרדים לחלוטין לגברים ונשים והמענה הוא מדויק. הלימודים עצמם הם פעם בשבוע למשך שלושה חודשים, כך שניתן להמשיך לשמור על השגרה במקסימום. התלמידים שכבר השתלבו במגוון תפקידים במדיה הישראלית הם העדות הטובה לכך שהמהפכה כבר בעיצומה.

השאירו פרטים ליצירת קשר>>>

טל שבתאי טלויזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!