ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מי הצביעה נגד ומי נעדר

הממשלה אישרה את ההסכם עם לבנון: "לא כל יום מדינת אוייב מכירה במדינת ישראל"

שרי הממשלה התכנסו הבוקר לאשר את ההסכם הימי עם לבנון. בנט תמך ואילו שקד התנגדה. בני גנץ נעדר | לפיד אמר בפתח ישיבת הממשלה: "ישראל תקבל 17% מהרווחים של מאגר כאנה-צידון, מאגר הלבנוני - מה שיכניס למשק המדינה כסף לשימושי רווחה ובריאות" | צפו בתיעוד 

הממשלה אישרה את ההסכם עם לבנון: "לא כל יום מדינת אוייב מכירה במדינת ישראל"
ישיבת ממשלה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הממשלה אישרה היום (חמישי) את ההסכם הימי בין ישראל ללבנון. בעוד זמן קצר יקיים ראש הממשלה יאיר לפיד טקס חתימה על ההסכם בנוכחות צוות המשא ומתן הישראלי.

לפיד אמר בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת לאישור ההסכם הימי בין ישראל ללבנון כי "זהו הסכם שמחזק ומבצר את בטחון ישראל ואת חופש הפעולה שלנו מול חיזבאללה והאיומים מצפון. יש קונצנזוס נדיר בכל מערכות הבטחון על החיוניות של ההסכם. שר הבטחון בני גנץ, צה"ל, מוסד, שב"כ והמל"ל, כולם כאחד חתומים על המהלך ועל תרומתו לבטחון ישראל ולצרכים המבצעיים שלנו".

לדבריו, "זהו הישג מדיני, לא כל יום מדינת אוייב מכירה במדינת ישראל, בהסכם כתוב, למול כל הקהיליה הבינלאומית. לא כל יום ארצות הברית וצרפת מתייצבות מאחורינו ומעניקות ערבויות בטחוניות וכלכליות להסכם".

"זהו הישג כלכלי. אתמול החלה ההפקה ממאגר כריש. ישראל תקבל 17% מהרווחים של מאגר כאנה-צידון, המאגר הלבנוני, מה שיכניס למשק המדינה כסף שישמש לרווחה ובריאות, חינוך ובטחון".

לפיד ובנט בישיבת הממשלה | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

ראש הממשלה ציין בדבריו כי "הממשלה הניחה את ההסכם לפני 15 יום על שולחן הכנסת. נערך בכנסת הליך קפדני של בקורת ופיקוח, רובו בוועדת החוץ והבטחון, כולל החלקים החסויים שהוצגו בוועדת המשנה למודיעין. אני מודה ליו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, שניהל דיונים מעמיקים, מקיפים, וחסרי פניות".
 
ובאשר לטענות האופוזיציה בעניין אמר: "כידוע, התהליך שהובלנו אותגר בבג"ץ בטענות שונות. בית הדין העליון קבע פה אחד שהממשלה ניהלה הליך תקין, ראוי וחוקי. האחריות היא עלינו, ולפיכך הסמכות היא בידינו. בידה של הממשלה".

יצוין כי כלל השרים הצביעו בעד ההסכם מלבד שרת הפנים איילת שקד שהצביעה נגד ושר הביטחון בני גנץ שנעדר מהישיבה בשל ביקורו בשעות אלה בטורקיה, שם ייפגש בין הייתר עם הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן.

לפיד חותם על ההסכם ההיסטורי | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

לאחר אישור הממשלה חתם ראש הממשלה יאיר לפיד על ההסכם הימי בין ישראל ללבנון לאחר אישור הממשלה, בנוכחות צוות המשא ומתן הישראלי. מיד לאחר מכן, תצא המשלחת הישראלית בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת, לטקס החתימה בנאקורה.

ההסכם הימי עם לבנון יאיר לפיד איילת שקד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד