ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עם דרכון ישראלי

ברגע האחרון: המקורבת לפוטין נמלטה מרוסיה

קסניה סובצ'ק, מקורבת לפוטין, עלתה על טיסה לליטא דרך בלארוס. הטיסה המריאה זמן קצר לפני שסוכנים הגיעו לנמל התעופה במוסקבה כדי לעצור אותה. לפוטין יש קשרים הדוקים עם משפחתה. אך פוטין קרא לה "סוכנת זרה" בגלל שהיא מתנגדת למלחמה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

על פי דיווחים ברוסיה, מקורבת לנשיא ולדימיר פוטין, נמלטה מהמדינה אתמול בבוקר (רביעי), שעות לאחר שהמשטרה פשטה על ביתה לאחר שמתחה ביקורת על פלישת רוסיה לאוקראינה. קסניה סובצ'ק, בת 40, עלתה על טיסה לליטא דרך בלארוס זמן קצר לפני שסוכנים הגיעו לנמל התעופה במוסקבה כדי לעצור אותה.

לפוטין יש קשרים ארוכי טווח עם משפחתה, אביה, אנטולי סובצ'ק, היה הפרופסור והמנטור של פוטין למשפטים שהעניק לו דריסת רגל ראשונה בפוליטיקה כסגן ראש עיריית סנט פטרסבורג. סובצ'ק מכיר את פוטין מאז שהייתה ילדה. אבל כעת הוא מוכן למתג אותה כ"סוכנת זרה" כחלק ממאבקו נגד מתנגדים ברוסיה למלחמה באוקראינה. עדיין לא ברור אילו דברים אמרה שהכעיסו את בכירי הקרמלין והובילו לפשיטה על ביתה, כך דווח ה'דיילי מייל'.

למרות קשריו של פוטין עם משפחתה, היא התנגדה נחרצות למדיניות האוטוריטרית שלו בשנים האחרונות ותקפה את הרשויות שהתנכלו לערוץ התקשורת הפרטי שלה.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי סובצ'ק נכנסה לליטא באמצעות דרכון ישראלי. מקור במשמר הגבול הליטאי אמר שסובצ'ק הגיעה לליטא עם דרכון ישראלי, סובצ'ק קיבלה אזרחות ישראלית באפריל השנה, כחודשיים אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה. בספטמבר הודיעה ליטא כי לאור הפלישה היא אוסרת על אזרחים רוסים להיכנס לשטחה עם ויזת תייר. כדי להטעות את הרוסים, סובצ'ק קנתה כרטיסים לדובאי ולטורקיה טסה לבלארוס, ומשם המשיכה לליטא.

מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס ליטא ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד