י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נזכור את הקדושים

80 שנה לרצח יהודי אוסטרוביץ הי"ד

נכד אחיו של האדמו"ר רבי מאיר יחיאל הלוי הלשטוק מאוסטרובצה השתתף באירועי הזיכרון של הפולנים לציון 80 שנה למאורעות השואה בעיר אוסטרוביץ בפולין. לאחר שקברו של האדמו"ר מאוסטרובצא אותר ע"י הרב הלשטוק, הוקמו מצבה ואוהל על קברו, בלב בית העלמין בעיירה אוסטרובצא בה הוא טמון

80 שנה לרצח יהודי אוסטרוביץ הי"ד
רבי יהודה לייב הלשטוק מדליק נרות בציון צילום: ostrowiecka.pl

הרה"ג הצדיק רבי יהודה לייב הלשטוק המתגורר בארץ, נכד אחיו של האדמו"ר רבי מאיר יחיאל הלוי הלשטוק מאוסטרובצה פולין, השתתף באירועי הזיכרון של הפולנים לציון 80 שנה למאורעות השואה בעיר אוסטרוביץ בפולין. לאחר שקברו של האדמו"ר מאוסטרובצא אותר ע"י הרב הלשטוק בתשע"ח, הוקמו מצבה ואוהל על קברו, בלב בית העלמין בעיירה אוסטרובצא בה הוא טמון.

אתמול (רביעי) התקיים אירוע זכרון לציון יום השנה ה-80 לחיסול הגטו באוסטרוביץ בפולין, ב-11 ו-12 באוקטובר 1942, נרצחו אלפי יהודי העיר, באירוע נשמעו עדויות של צאצאיהם של יהודי אוסטרוביץ'. המארגן אבי בורנשטיין - נציג פרויקט הזיכרון של יהודי אוסטרוביץ'.

כזכור בתשע"ח, 90 שנה אחרי פטירת אחי זקנו - הוכתר הרב יהודה לייב הלשטוק מביתר עילית לאדמו"ר מאוסטרובצא ההכרזה נעשתה במהלך מעמד התפילה באוהל ציונו שנחשף ושופץ על ידו כמה חודשים לפני ההכתרה במקום נכחו צאצאים, רבנים ותלמידים מכל העולם.

מקום קבורתו נעלם לאחר מאורעות השואה ואותר בתשע"ח (2018), אודות לפעולות כבירות שהפעיל נכדו, הגאון החסיד רבי יהודה לייב הלשטוק מביתר עילית, מול הרשויות בפולין, עם האיתור הוקמו מצבה ואוהל על קברו, בלב בית העלמין בעיירה אוסטרובצא בה הוא טמון. הרב הלשטוק שהוכתר לאדמו"ר מאוסטרובצא, בן 69, מכהן כרב בית המדרש 'היכל פנחס' בגבעה A בביתר עילית ומחבר ספרי 'שלמי יהודה' על הלכות מוקצה ועורך ומהדיר הספרים בית מאיר מתורת אדמו"רי אוסטרובצא.

פולין אוסטרוביץ הרב יהודה לייב הלשטוק מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד