ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
פיקח על תרגיל גרעיני

פוטין: "נערכים למתקפה גרעינית של האויב"

בצל טענות הקרמלין כי אוקראינה מפתחת "פצצה מלוכלכת" כדי לתקוף בה את הכוחות הרוסיים, נשיא רוסיה פוטין פיקח על תרגיל של הכוחות הגרעיניים האסטרטגיים של ארצו. רוסיה: "מכינים את החיילים לפעול תחת זיהום גרעיני". התרגיל מגיע בצל טענת משרד ההגנה הרוסי על יצירת ה"פצצה מלוכלכת" של אוקראינה שהגיעה לסיומה

פוטין: "נערכים למתקפה גרעינית של האויב"
חיל האוויר הרוסי צילום: דוברות הקרמלין

בצל טענות הקרמלין כי אוקראינה מפתחת "פצצה מלוכלכת" כדי לתקוף בה את הכוחות הרוסיים, סוכנות הידיעות הרוסית 'ריה' דיווחה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פיקח על תרגיל של הכוחות הגרעיניים האסטרטגיים של ארצו. פוטין צפה בתרגיל ממסכים שהוצבו במשרדו. מדובר בתרגיל שני השנה של מה שמכונה "הכוחות לריסון אסטרטגי".

התרגיל הקודם נערך 5 ימים לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה. על פי הודעה רשמית של צבא רוסיה: "הכוחות, תחת פיקוד פוטין ושויגו, הונחו להנחית מכה גרעינית מסיבית נגד האויב בתגובה למתקפה גרעינית נגד רוסיה. המשימות שהוצבו בפני 'כוח הריסון האסטרטגי בוצעו במלואן, כל הטילים פגעו ביעדים והנשק הוכיח את יכולתו המבצעית".

השבוע דיווחה רשת CBS האמריקאית כי רוסיה הודיעה לארה"ב על תחילת התרגילים, בצעד שעשוי היה למנוע את הסלמת המתיחות. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר עם פתיחת התרגיל כי מדובר "באימון לביצוע תקיפה גרעינית מאסיבית בתגובה על אפשרות של תקיפה גרעינית מצד האויב".

פוטין אמר לאחר התרגיל: "הפוטנציאל לעימות עולמי או אזורי עדיין מאוד גבוה. אוקראינה הפכה לזירה לניסויים כימיים ועכשיו גם לזירה אליה מתנקז נשק רב. על כל מדינות חבר העמים להגביר את הפעילות נגד סוכנויות ביון זרות שפועלות לערעור היציבות". על פיצוץ צינור נורדסטרים אמר פוטין: "רשת האנרגיה הכלל אירופית חדלה למעשה להתקיים".

עוד אמר פוטין: "אוקראינה איבדה למעשה את הריבונות שלה ונשלטת ישירות מארצות הברית. וושינגטון משתמשת באוקראינה כמוצב קדמי נגד רוסיה וכל מדינות חבר העמים". כאמור, התרגיל מגיע בצל טענת משרד ההגנה הרוסי על יצירת ה"פצצה מלוכלכת" של אוקראינה שהגיעה לסיומה.

בתדרוך שערך ראש כוחות זרוע ההגנה הקרינה, הכימית והביולוגית של הצבא הרוסי, לוטננט-גנרל איגור קירילוב, טען כי "לשני ארגונים באוקראינה יש הנחיות ספציפיות איך ליצור את מה שנקרא" הפצצה המלוכלכת".

העבודה נמצאת בשלב הסופי". לטענתו, קייב רוצה לארגן פרובוקציה כדי להאשים את רוסיה בשימוש בנשק להשמדה המונית ולהשיק קמפיין אנטי-רוסי רב עוצמה בעולם. קירילוב הוסיף כי מוסקבה מודעת למגעים בין לשכת נשיא אוקראינה לבין נציגים בבריטניה על רכישה אפשרית של טכנולוגיית נשק גרעיני.

לדבריו, "קייב מתכננת להסוות את הפיצוץ כפעולה חריגה של נשק גרעיני רוסי בעל תפוקה נמוכה, שבו אורניום מועשר משמש כמטען. איזוטופים רדיואקטיביים באוויר יתועדו על ידי חיישני מערכת הניטור הבינלאומית באירופה, אשר כצפוי במשרדו של זלנסקי, יאפשרו להאשים את הקרמלין בשימוש בנשק להשמדה המונית".

מלחמת אוקראינה רוסיה תרגיל צבאי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד