כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בעקבות דרישת הרבי

החסידים היו בהלם: הטרקטור הוכנס לבית המדרש בשבת

טרקטור קטן הוכנס לבית המדרש תולדות אברהם יצחק במאה שערים בשבת האחרונה, 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא שהדהים את החסידים הרבים שהגיעו לבית המדרש בשבת האחרונה ובימים האחרונים. צפו בתמונות מהטרקטור שהוכנס לבית המדרש

החסידים היו בהלם: הטרקטור הוכנס לבית המדרש בשבת
הטרקטור בחצר תולדות אברהם יצחק צילום: באדיבות המצלם

מאות חסידי תולדות אברהם יצחק לצד מאות איש שנכנסים לטיש מדי שבת בחצר חסידות תולדות אברהם יצחק בשכונת מאה שערים בירושלים, נדהמו בשבת האחרונה וכן בימים שלאחר מכן, למראה שנגלה לעיניהם עם כניסתם לבית המדרש: טרקטור קטן עומד לו בפינת בית המדרש.  

בלוח המודעות של החסידות קיבלו החסידים תשובה למיצג החריג. במודעה שנראית תמונה של בנין חדש מבחוץ, לצד הכיתוב 'מתחילים מבראשית', הטרקטור הראשון לבניית בנין בית מדרשינו החדש בירושלים. על המודעה היו חתומים עסקני וועד הבניה בבית המדרש. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימי הימים הנוראים השנה נרשם עומס מיוחד שלא נראה כמותו מיום הקמת החסידות; מאות חסידים שהגיעו מחו"ל וכן מאות משפחות החסידים בישראל מילאו את בית המדרש עד אפס מקום, כשגם זה היה באופן מצומצם ביותר.

החסידים התלוננו בפני הרבי כי אין להם מקום לתפילות בימים הנוראים שגם כך עלו סכום לא מבוטל. הרבי, שראה והבין את המצב, קרא אליו לגבאי בית המדרש ר' אשר זעליג סמט, וביקש ממנו כי אי אפשר להמשיך כך, ועד שנה הבאה חייבים להגדיל את היכל בית המדרש או שנצטרך לנסוע ולערוך את התפילות במקום אחר.

הגבאי ששמע על כל, התחייב מיידית לעמוד על כך ולהתחיל עם הפרויקט, אך הרבי ביקש שיתחילו כבר עם העבודות מיד אחרי החגים. הגבאים ישבו עם העסקנים, וכבר החלו בתוכנית הבניה שתעלה סכום של כמה מיליוני דולרים.

הרבי קרא עוד פעם לגבאי עם סיום חג הסוכות, ואמר לו כי ברצונו לראות כבר טרקטור בבית המדרש בשביל העבודות כבר בשבת הקרובה, הגבאי ששמע על כך, הזמין טרקטור ששכב עומד מוכן לעבודות בתוך בית המדרש בעיצומה של השבת וכן בהמשך השבוע.

כעת ממתינים למקום חלופי לתפילות וטישים בתקופה הקרובה, ומיד יתחילו בעבודות הרחבת בית המדרש מבפנים שיקל מעט על העומס בחגים ובשמחות.

תולדות אברהם יצחק טרקטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד