ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
המפלגות שמתנדנדות

מהסקרים האחרונים: האם הבחירות הוכרעו

חמישה ימים לבחירות מתפרסמים הערב שני סקרים אחרונים של כאן 11 וערוץ 14. מהם מסתמן ניצחון לגוש הימין בראשות בנימין נתניהו. בגוש השמאל ישנן מפלגות שעל סף אחוז החסימה | ומה מצבם של גנץ, סמוטריץ', בן גביר וליברמן

מהסקרים האחרונים: האם הבחירות הוכרעו
נתניהו במעלה אדומים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החל ממוצאי השבת - שלושה ימים ליום הבחירות ייאסר על פי חוק הבחירות לפרסם סקרים. הערב (חמישי) פורסמו שני סקרים מהאחרונים במערכת הבחירות הנוכחית שמעריכים כי הפעם מסתמנת הכרעה לטובת גוש הימין-חרדים בראשות בנימין נתניהו.

לפי סקר מנדטים אחרון של מכון 'דיירקט פולס' בהנהלת שלמה פילבר עבור 'ערוץ 14', אילו הבחירות היו נערכות היום, התוצאה היתה - 62 מנדטים לגוש הימין-חרדים. וזו חלוקת המושבים: 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 34 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 23, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 13 ו'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 12 מושבים.

סמוטריץ' ובן גביר בכנס בשדרות. (באדיבות המצלם)

בגזרת המפלגות החרדיות לא חל שינוי לפי סקר 'ערוץ 14', שתיהן שומרות על כוחן; ש"ס בראשות אריה דרעי עם 9 ו'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף עם 7 מושבים.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עם 6 מושבים. בתחתית ארבע מפלגות מהגוש הנגדי שמשיגות כל אחת ארבעה מנדטים בלבד, על סף אחוז החסימה והן: 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי, 'מרצ' בראשות זהבה גלאון, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי ורע"מ בראשות מנסור עבאס.

מתחת לאחוז החסימה, מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 2.1% ו'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 1.9%, מרחק כמנדט וחצי מאחוז החסימה.

נתניהו הערב בגבעת שאול | צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים.

מהסקר עולה כי גוש נתניהו-חרדים מגיע לרוב בכנסת ה-25 עם 62 מושבים. כאשר גוש הקואליציה הנוכחית מגיע רק ל-54 וחד"ש-תע"ל עם 4 בלבד.

מסקר מנדטים נוסף שערך מכון 'קנטר' בהנהלת דודי חסיד ופורסם ב'כאן 11' עולה כי לו הבחירות היו היום, גוש הימין-חרדים היה מסיים עם 60 מנדטים תוך נטייה ל-61.

וזו חלוקת המנדטים: 'הליכוד' עם 31 מושבים, 'יש עתיד' - 24, 'הציונות דתית' - 14, 'המחנה הממלכתי' - 11, ש"ס - 8, 'יהדות התורה' 7, 'ישראל ביתנו' - 6, 'העבודה' - 6, 'מרצ' - 5. כך שניגוד לסקר הקודם, שתי המפלגות עוברות בוודאות את אחוז החסימה אך עדיין נחלשות מכוחן הנוכחי שעומד על 7 חברי כנסת לכל אחת.

קמפיין 'המחנה הממלכתי' של גנץ | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90.

עם זאת גם בסקר זה, שתי המפלגות הערביות חד"ש-תע"ל ורע"מ על סף אחוז החסימה עם ארבעה מושבים בלבד.

לפי הסקר, בל"ד משיגה 2.2.% ונמצאת במרחק כמנדט מאחוז החסימה ואילו 'הבית היהודי' של איילת שקד עם 2%.

מחלוקת הגושים עולה כי גוש הימין שכולל את הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס יהדות התורה משיג 60 מנדטים, ואילו גוש הקואליציה הנוכחית משיג 56 מנדטים כשחד"ש-תע"ל עם 4 מושבים.

למרות התיקו בין הגושים, סוקר 'כאן 11' דודי חסיד מציין כי נתניהו מתקרב ל-61 ועוד דחיפה קטנה וסטייה של הסקר כלפי מעלה תעביר אותו אל מעבר ל-61. עוד מציין כי מדובר בסקר המקיף ביותר עד כה, בהשתתפות יותר מ-1,200 משיבים.

מכון הסקרים דיירקט פולס סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 כאן 11 ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד