כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"עיתונאים טוענים דברים"

שגריר רוסיה בישראל: "הקשר ביננו לבין האיראנים הוא נורמלי"

שגריר רוסיה בישראל התראיין הערב לערוץ ישראלי, וענה על שאלות נפיצות והבהיר את הקשר הרוסי - איראני. על ההחלטה הישראלית לספק לאוקראינה מערכת "צבע אדום" הוא אמר "אנחנו צריכים להבין מה זה אומר. נבחן את הדברים"

שגריר רוסיה בישראל: "הקשר ביננו לבין האיראנים הוא נורמלי"
שגריר רוסיה בישראל צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב התראיין הערב (חמישי) לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות' וענה על מספר שאלות מאד חשובות ונפיצות. כמו על מה יקרה אם ישראל תעביר נשק לאוקראינה הוא אמר: "אנחנו עובדים יחד לאורך העשורים האחרונים כדי להשיג מערכת יחסים טובה אבל כל צעד שלא יקח בחשבון את השת"פ והאינטרסים עלול להרוס את מערכת היחסים. אם ישראל תספק לאוקראינה נשק זה יחשב על ידי הממשלה הרוסית כמעשה לא ידידותי".

על ההחלטה הישראלית לספק לאוקראינה מערכת "צבע אדום": "אנחנו צריכים להבין מה זה אומר. נבחן את הדברים".

במענה לשאלה האם זה ניצחון רוסי שישראל לא תספק נשק השיב: "אנחנו לא משחקים בספורט ונותנים ניקוד. אבל זה בהחלט מסייע ליחסים".

השגריר גילה בראיון כי ישראל מעדכנת את רוסיה מראש בהחלטות שלה בעניין באוקראינה: "יש לנו ערוץ תקשורת. אנחנו מעודכנים". במענה לשאלה: "אז אתם לא מופתעים כשאתם קוראים בחדשות את הדברים?" השיב השגריר: "אנחנו קוראים את החדשות כדי להשוות האם זה אכן מה שנאמר לנו".

האם ישראל צריכה לחשוש מהשת"פ הרוסי-איראני? "אני אומר לך שרוסיה לא נגד ישראל. ואני רוצה לומר ולהבטיח לך שאנחנו לוקחים בחשבון את הרגישות הבטחונית הישראלית. הקשר ביננו לבין האיראנים הוא נורמלי – אין אנטי ישראליות בקשר הזה".

על אמירת נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי כי רוסיה תסייע לאיראן להשיג פצצה גרעינית: "זלנסקי מרגיש שהוא משחק תפקיד חשוב בקריירת המשחק. והוא אומר שטויות. אני מרגיש שהוא מנסה להשתמש במצב הפנים הישראלי, ולנצל את הבחירות. הוא מנסה לנצל את הבחירות כדי לתקוע טריז בין רוסיה לישראל".

על פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה אמר: "זאת סוגיה חוקית – לא פוליטית. אני לא רוצה שזה יקרין על יחסי 2 המדינות. רוסיה היא מקום בטוח ליהודים". הכחיש ספקולציה שעלתה שסיפור הסוכנות קשור לחוסר שביעות הרצון של רוסיה מההתנהלות בעניין העברת הבעלות על חצר אלכסנדר: "עיתונאים טוענים דברים. אין קשר ביניהם".

כאן 11 שגריר רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד