ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מלכות של חסד

הרב הראשי יתארח אצל המלך צ'ארלס לכל השבת

הרב הראשי של בריטניה קיבל הזמנה לשהות במעון המלכותי בבית קלרנס בליל שבת, כדי שהוא יוכל לצעוד לאירוע הכתרת המלך למחרת. הרב מירוויס ימשיך את המסורת בת 120 שנה שיצר קודמו, הרב הראשי הרמן אדלר, שגם השתתף בהכתרת המלך אדוארד השביעי בשבת בשנת 1902

הרב הראשי יתארח אצל המלך צ'ארלס לכל השבת
הרב מירוויס והמלך צ'ארלס צילום: The Royal family

הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירווייס ורעייתו, ישהו עם המלך והמלכה ביום שבת בבית קלרנס, שנמצא כקילומטר מרחק מהמקום בו יערך טקס ההכתרה של המלך. בית קלרנס נמצא במרחק של פחות מקילומטר ממנזר ווסטמינסטר, מה שיאפשר לרב מירוויס ולאשתו ולרי, לצעוד ברגל ב-6 במאי שלך ביום שבת. כך חושף העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

הרב מירוויס ימשיך את המסורת בת 120 שנה שיצר קודמו, הרב הראשי הרמן אדלר, שגם השתתף בהכתרת המלך אדוארד השביעי בשבת בשנת 1902. הרב אדלר שהה בבית הכנסת הסמוך, שם התפלל ואכל סעודת שבת בבית הכנסת לפני שהלך למנזר וסטמינסטר בליווי שוטרים. הרב הראשי מירוויס יבקר גם אצל קהילות יהודיות מקומיות ביום השבת.

אין זו הפעם הראשונה שבה שמירת השבת של הרב הראשי נלקחת בחשבון על ידי המלך. לאחר מות המלכה, נערכה קבלת פנים בארמון בקינגהאם עם המלך, והיא הוקדמה בשעה, כדי שהרב מירוויס יוכל להגיע לביתו לפני שבת.

מלבד הרב הראשי אדלר, בני משפחות רוטשילד וששון המפורסמים השתתפו בהכתרת אדוארד השביעי של אדוארד השביעי, וכן ראשי קהילות נוספים. אך לא הכל הלך כמתוכנן בבית הכנסת המערבי בלונדון ב-1902. "בזמן שהה במקום, נגנב תיק הנסיעה שלו מבית המארח שלו". יש תקווה ש-12 עשורים לאחר מכן, הרב הראשי מירוויס יוכל להשתתף בהכתרת המלך צ'ארלס השלישי מבלי ליפול קורבן לגניבה.

המלך צארלס הרב אפרים מירוויס המלכה אליזבת מסע הכתרה לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד