ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חסר אחריות

לפיד נתפס לוחש למתווך: "יסלחו לך על שהרסת היחסים עם סעודיה"

במהלך טקס החתימה על הסכם הגבול הימי אתמול, לחש ראש הממשלה יאיר לפיד למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין דובר העברית: "יסלחו לך על זה שהרסת את היחסים עם סעודיה". לפיד לא שם לב שהתקשורת הצליחה לשמוע את בדיחתו, וחוסר הדיסקרטיות עורר לעג ברשתות

לפיד נתפס לוחש למתווך: "יסלחו לך על שהרסת היחסים עם סעודיה"
עמוס הוכשטיין עם לפיד צילום: כאן 11

אתמול (חמישי) חתם ראש הממשלה יאיר לפיד על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון, זמן קצר אחרי שאושר בממשלה ובידי נשיא לבנון עוון. במהלך הטקס הצנוע בו חתם לפיד לבדו על ההסכם בנוכחות התקשורת, הגיש המתווך האמריקני-ישראלי עמוס הוכשטיין את ההסכם ללפיד, ובירך אותו על ההגעה להישג.

בעודו מסתודד עם הוכשטיין רגע לפני ישיבתם ליד השולחן, סינן לפיד בחיוך עקיצה לעברו של הוכשטיין, דובר העברית המושלמת. לפיד ציפה שהתקשורת לא תצליח להבין מה אמר, אך לא כך קרה וכתבת "כאן 11" גילי כהן שמעה את עקיצת לפיד. "יסלחו לך על זה שהרסת את היחסים עם סעודיה", סינן לפיד לעבר הוכשטיין והשניים צחקו בקול רב. לאחר מכן שאל הוכשטיין את עוזריו "מי עורך את זה?", מתוך חשש שהדבר יגיע לתקשורת.

ככל הנראה כיוון לפיד בעקיצתו למשבר בימים אלו בין סעודיה לארה"ב, סביב משבר הגז הבינלאומי. לאחר הודעת סעודיה על צמצום הפקת הנפט, צעד שנתפס כתמיכה ברוסיה בשל עזרתו לנפט הרוסי, איים הנשיא ביידן כי סעודיה "תישא בהשלכות".

בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יאיר, הגיב לאמירתו של לפיד להוכשטיין וכתב בטוויטר: "לא זה מטורף!! אתם קולטים מה לפיד אמר למתווך האמריקני (שדובר עברית) היום מול המצלמות?! מי מצביע לליצן הזה וחושב שהוא מתאים להיות ראש ממשלה?".

עמוס הוכשטיין יאיר לפיד לבנון ארה''ב סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד