ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
העשור המסוכן ביותר

פוטין בנאום השנתי: "לא מתכוון לתקוף בגרעין"

הנשיא הרוסי הכחיש בנאום שנשא במוסקבה את כוונתו להשתמש בנשק גרעיני נגד אוקראינה, בגלל ש"לרוסיה אין אינטרס צבאי ופוליטי בכך". בנאום תקף פוטין את המערב ש"רואה בכולם אנשים סוג ב'", וטען כי האנושות עומדת בפני העשור המסוכן ביותר מאז מלחמת העולם השנייה

פוטין בנאום השנתי: "לא מתכוון לתקוף בגרעין"
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

אתמול (חמישי) נשא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נאום בוועדה למדיניות בינלאומית במוסקבה, וסיפק כותרות רבות. פוטין הכחיש את כוונתו להשתמש בנשק גרעיני נגד אוקראינה, תקף את המערב ואמר כי הוא מעורב ב"משחק מסוכן ומדמם", וטען כי האנושות עומדת בפני העשור הקשה ביותר שהיה לה מאז מלחמת העולם השנייה.

בחודשים האחרונים דנו רבים בשאלת הפעלת הגרעין הרוסי נגד אוקראינה, שעלולה להוביל לאסון גדול. מומחים טענו כי פוטין מעוניין להשתמש בגרעין, ואף הוא עצמו פיזר רמזים בעניין ולפני יום אחד בלבד פיקח על תרגיל של הכוחות הגרעיניים האסטרטגיים ברוסיה.

בנאומו אמש הכחיש פוטין בתוקף את כוונתו להשתמש בגרעין, ואמר כי רוסיה: "מעולם לא דיברה על שימוש בנשק שכזה". לכך הוסיף את הטענה לפיה המערב מאיים על היציבות בכך שהוא מייחס לרוסיה כוונות של שימוש בגרעין. עוד אמר כי רוסיה אינה רואה צורך בשימוש בגרעין, לא מבחינה פוליטית ולא מבחינה צבאית.

פוטין טען כי העולם נמצא בתקופתו המסוכנת ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, בשל המערב שגורם לבעיות שונות וביניהן מלחמות ומחסור במזון. "העידן ההיסטורי של דומיננטיות מערבית בלתי-מעורערת ביחסים הבינלאומיים מגיע לקיצו. אנו ניצבים על סף מפנה היסטורי – סביר להניח שאנו עומדים בפני העשור הכי בלתי ניתן לחיזוי, ובה בעת הכי חשוב, שידענו מאז מלחמת העולם השנייה. המערב אינו מסוגל עוד להכתיב את רצונו לשאר האנושות אבל עדיין מנסה לעשות זאת, ורוב המדינות אינן רוצות עוד לסבול את זה", אמר בהמשך.

פוטין הוסיף לתקוף את המערב, האשים אותו בגזענות, והוסיף כי: "המערב זנח את כל החוקים ברגע שצצה לו יריבות מאסיה. הוא עדיין מסתכל על אחרים כאנשים סוג ב'. תמיד האמנתי ואני עדיין מאמין בהיגיון, ולכן אני משוכנע שבמוקדם או במאוחר המרכזים החדשים של הסדר העולמי הרב-קוטבי והמערב יצטרכו לפתוח בשיח שוויוני על העתיד שאנחנו חולקים – ויפה שעה אחת קודם".

בהתייחסו למלחמה המתנהלת באוקראינה סירב פוטין להכיר בכישלונו הצבאי, וטען כי המלחמה מתנהלת כמתוכנן. הוא אמר כי אוקראינה היא "מדינה מלאכותית", וכי רק רוסיה תשמור על שלמותה הטריטוריאלית.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד