כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ליקויים רבים בבית המלוכה

"יצר כאוס": הנסיך הארי מפרסם ספר זיכרונות

הנסיך הארי הסורר, אשר בינו לבין משפחת המלוכה הבריטית יש קרע ועימותים רבים, הודיע כי בעוד כחודשיים יפרסם ספר זיכרונות. הספר צפוי לכלול סיפורים רבים שיביכו את בית המלוכה, ויהווה אתגר גדול עבור המלך צ'ארלס שיאלץ להתמודד עם ביקורת רבה בעקבותיו

"יצר כאוס": הנסיך הארי מפרסם ספר זיכרונות
הנסיך הארי צילום: אינסטגרם

לאחר חודשים רבים של ציפייה לספרו שצפוי לעורר סערה ולהטריד את בית המלוכה הבריטי - הנסיך הארי מודיע על תאריך פרסום הספר האוטוביוגרפי שכתב: ה-10 בינואר 2023. ספר זה עתיד להיות אחד מן הנמכרים ביותר, ותוכנו עשוי להעמיק את הקרע בין הנסיך הסורר לבין משפחתו. לפי התקשורת הבינלאומית, הסיבה העיקרית שגרמה לנסיך הארי לפרסם את ספרו הנפיץ, היא המקדמה השמנה שקיבל מחברת ההוצאה לאור שתפרסם את ספרו - בסך כ-20 מיליון דולר

ספרו של הארי, שייקרא "המיועד", כינויו של בן המלוכה השני שלא יורש את הכתר, צפוי לחשוף ליקויים רבים בבית המלוכה הבריטי, ולפרט על מגרעותיו ועל הסכסוך המתוקשר בין הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל, לבין בית המלוכה. "יש שם הרבה סיפורים חדשים על העבר שהארי לא דיבר עליהם בעבר, על הילדות שלו... יש שם תוכן שאמור להלחיץ ​​את המשפחה שלו", אמר מקור המעורה בפרטים.

הספר מעורר חשש רב בבית המלוכה ולפני שבועות אחדים הפרשן מלכותי צ'רלס ריי קרא לנסיך לא לפרסם אותו: "הארי אמור לעשות כמה שינויים כדי שיוכלו להכיל את זה, ובכן, יש לי שינוי אחד להארי: הוא צריך לבטל אותו, רק אל תפרסם את זה, הארי, פשוט תחזיר את הכסף", אמר.

התזמון של פרסום הספר גרוע במיוחד מבחינת בית המלוכה. בריטניה עדיין מתאוששת ממותה של המלכה אליזבת' לפני זמן לא רב, ומתמודדת עם משבר כלכלי קשה ואינפלציה מאמירה. בזמן האחרון חוטף מוסד המלוכה ביקורת מכיוונים שונים, ואף עלתה קריאה לבטלו. כעת, כשגורם חשוב מתוכו מפרסם ספר שלפי הצפי יתקוף את המוסד ויחשוף סיפורים בעייתים בנוגע אליו - קיים פחד שהקריאה לביטול מוסד המלוכה תצבור תאוצה.

כידוע, לפני כשנתיים הודיעו הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל כי הם רוצים לצאת לעצמאות, ולהתנתק מבית המלוכה. כעבור כשנה פירטו בריאיון טלוויזיוני את סיבותיהם לכך, וחשפו את יחסיהם העכורים עם בית המלוכה, ובראשו המלכה אליזבת' והנסיך דאז צ'ארלס.

כשחשף הארי לפני למעלה משנה כי הוא כותב ספר אוטוביוגרפי על בית המלוכה, הוא לא עידכן את אביו, ולפי מקורבים לבית המלוכה "היה כאוס". זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה בה בכיר בבית המלוכה הבריטי כותב ספר זכרונות, ולפי הדיווחים עמל הארי על הספר במשך שנה.

כשהודיע הנסיך הארי על ספרו אמר: "לאורך השנים חבשתי כובעים רבים, באופן מילולי ומושאל. אני מקווה שבאמצעות הסיפור שלי, נקודות השיא ורגעי השפל, הטעויות והלקחים שלמדתי - אני אוכל לעזור להראות שלא משנה מאיפה אנו באים, יש לנו הרבה יותר דברים במשותף משחשבנו. אני אסיר תודה על ההזדמנות שיש לי לשתף את מה שלמדתי במהלך חיי עד כה ונרגש מכך שאנשים יקראו ממקור ראשון על חיי בצורה מדויקת ואמיתית לחלוטין".

כעת, במהלך משבר פוליטי שבו התפטרו שלושה ראשי ממשלה מאז 2019, משבר כלכלי שבו הגיעה בריטניה לשפל שלא היה כמוהו מאז שנות התשעים, ובמהלך התרגלותו לתפקיד שירש מאמו, התווסף למלך צ'ארלס כאב ראש נוסף, בדמות ספר שעשוי לטלטל את הממלכה.

המלכה אליזבת המלך צארלס הארי ומייגן ארמון בקינגהאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד