כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תמיכה בעם הנכבש

ידידי ישראל נכנסו בחודשים האחרונים לאזורי הקרבות באוקראינה

אירוע תמיכה בעם האוקראיני התקיים במרכז התקשורת של מוזיאון ידידי ישראל בהשתתפות הרב הראשי של אוקראינה, עולים מאוקראינה, ושגרירי סלובקיה וקוסובו בישראל

ידידי ישראל נכנסו בחודשים האחרונים לאזורי הקרבות באוקראינה
הרב הראשי של קייב באירוע צילום: באדיבות המצלם

אירוע תמיכה בעם האוקראיני התקיים אתמול (חמישי) במרכז התקשורת של מוזיאון ידידי ישראל בהשתתפות הרב הראשי של אוקראינה, עולים מאוקראינה, המשנה לראש עיריית ירושלים, יו"ר הסוכנות היהודית, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ח"כ ניר ברקת ושגרירי סלובקיה וקוסובו בישראל.

לאירוע הגיעו עשרות עולים מאוקראינה שהגיעו לישראל בחודשים האחרונים, הרב הראשי של אוקראינה ושליח חב"ד בקייב הרב משה ראובן אסמן, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל, שגרירי קוסובו וסלובקיה בישראל, המשנה לראש עיריית ירושלים פלר חסן נחום, ח"כ ניר ברקת, ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

ניר ברקת הודה לד"ר מייק אוונס, מייסד ארגון ידידי ישראל ובנו, מייקל אוונס המכהן כנשיא ארגון ידידי ישראל, על פועלם למען אזרחי אוקראינה "מייק אוונס ובנו מייקל נכנסו מספר פעמים בחודשים האחרונים לאזורי הקרבות באוקראינה וסיפקו כ-1400 טון של מזון, תרופות וגנרטורים למיליוני פליטים מורעבים וחסרי בית בתוך אוקראינה. והוסיף "אני מאמין שמדינת ישראל צריכה להתייצב לצידה של אוקראינה יחד עם העולם המערבי ארה"ב ומדינות אירופה". הייתי באוקראינה לפני מספר שבועות יחד עם הרב אסמן וראיתי ממש פשעי מלחמה. אני יודע איזה צד אני ואעשה הכל כדי לסייע לאזרחי אוקראינה במאבקם הצודק" סיים ברקת.

בנימין נתניהו אמר לציבור העולים שהיה במקום "לכשאבחר אני מקווה להביא בשורה גם בנושא המלחמה באוקראינה. המפגש באוקראינה לפני שבע שנים עם הנשיא זלנסקי עדיין זכור לי".

הרב אסמן הודה למארחים, לד"ר מייק אוונס, מייסד ארגון ידידי ישראל ובנו, מייקל אוונס על האירוח אך יותר מכל על פועלם למען יהודי אוקראינה וסיפר על הפעמים הרבות שנכנסו השניים כדי לחלץ יהודים מאוקראינה ולהביא מי שמעונין לכך לארץ ישראל.

מייקל אוונס, נשיא ארגון ידידי ישראל אמר "כשאני רואה בעצמי את הכאב הבלתי נתפס שחווים פליטים אוקראינים חסרי בית, אני יודע שמה שאנחנו עושים בארגון ידידי ישראל כידידים של מדינת ישראל הוא כל כך חשוב".

ד"ר מייק אוונס, מייסד מוזיאון ידידי ישראל בירושלים, סופר רבי מכר, מועמד לפרס נובל לשלום על פעילותו רבת השנים כנגד ובנו מייקל פועלים באוקראינה כבר למעלה מעשור, מסייעים באוכל ואספקה שוטפת למאות ניצולי שואה ויתומים יהודים. בשנה האחרונה הצליחו לסייע בחילוץ מאות יהודים, ניצולי שואה וילדים מאוקראינה. בירושלים בנו השניים מרכז קהילתי לניצולי שואה אוקראינים כולל הקימו דירות עבורם ברמה הגבוהה ביותר בקמפוס במרכז ידידי ישראל. ארגון ידידי ישראל מממן מזה שנים רבות אלפי ניצולי שואה מדי שבוע בישראל, מארגן עבורם מסיבות, חגים, אירועים ואף את טקס בר ובת המצוה לניצולי שואה שלא חגגו מעולם.

ידידי ישראל מלחמת אוקראינה רוסיה בנימין נתניהו ניר ברקת הרב משה אסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד