כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
קאמבק של ביבי?

סקר: נתניהו חוזר בראשות ממשלה צרה; זו החלוקה המסתמנת

לו הבחירות היו נערכות היום, נתניהו היה עושה קאמבק בלתי ייאמן וחוזר לכיסא ראש הממשלה, אך תהיה זו ממשלה צרה שבה כל שר וח"כ יוכל לסחוט את מבוקשו • זו חלוקת המנדטים המסתמנת

סקר: נתניהו חוזר בראשות ממשלה צרה; זו החלוקה המסתמנת
נתניהו מנופף לשלום צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

היממה הקרובה הינה האחרונה שבה מותר לפרסם סקרים במערכת הבחירות הנוכחית. שכן שלושה ימים לפני פתיחת הקלפיות נאסר הדבר בחוק.

מסקר אחרון שערך מכון 'סמית', בהנהלת רפי סמית עבור רדיו 'גלי ישראל' עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום (שישי), ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו היה עושה קאמבק וחוזר להנהגת המדינה.

לפי הסקר 'הליכוד' בהנהגת בנימין נתניהו היא עדיין המפלגה הגדולה בכנסת עם 31 מושבים. אחריה 'יש עתיד' בראשות ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד עם התחזקות מרשימה של 8 מנדטים ל-25. במקום השלישי - 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 14 מושבים.

גם בישורת האחרונה 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ לא מצליח להתרומם ונותר על 11 מושבים.

המפלגות החרדיות שומרות על כוחן כאשר ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי מגיעה ל-9 ו'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף ל-7.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן לא נפגעה קשות מכשלונו בניהול הביטחון הכלכלי ומשיג 6 מושבים. לעומתו מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת מ-7 ל-5 מושבים.

שלוש מפלגות נמצאות על סף אחוז החסימה עם ארבעה מושבים כל אחת; 'מרצ' בראשות זהבה גלאון, 'חד"ש-תע"ל' בראשות איימן עודה ואחמד טיבי ורע"מ בראשות מנסור עבאס.

לפי סקר רפי סמית, מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה - לא עוברת את אחוז החסימה ומגיעה ל-2.1% בלבד, כך גם 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 2%. מפלגת 'חופש כלכלי' אביר קארה שסירב אתמול לפרוש ולהעביר תמיכה לאיילת שקד משיג בסקר 1% בלבד.

גוש נתניהו משיג רוב של 61, לעומת גוש מתנגדי נתניהו כולל חד"ש תע"ל שמגיע ל-59 מושבים.

בחירות לכנסת ה-25 סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד