כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לפיד יגנה?

חייל צה"ל נעצר בחשד שהשליך אבנים לעבר לוחמים ביו"ש

פעיל שמאל נעצר בדרום הר חברון בחשד שיידה אבנים על כוח צה"ל ליד מצפה אביגיל. מדובר בחייל בחופשה. הוא נעצר והועבר למשטרה. שר הביטחון: "מגנה באופן נחרץ את יידוי האבנים לעבר כוח צה"ל על ידי אזרחים ישראלים שבאו למקום ביחד עם תושבים פלסטינים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

פלסטינים ואזרחים ישראלים תקפו כוח של צה"ל בדרום הר חברון. חייל בחופשה פעיל שמאל, נעצר בחשד שיידה אבנים.

החייל שאינו בתפקיד, השליך אבנים לעבר לוחמים ביו"ש. שר הביטחון גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מגנה באופן נחרץ את יידוי האבנים לעבר כוח צה״ל ע״י אזרחים ישראלים שבאו למקום ביחד עם תושבים פלסטינים. מדובר באירוע חמור, שיטופל באופן המעמיק ביותר. לא נאפשר לאף אחד לפגוע בחיילי צה״ל שמבצעים את משימתם למען ביטחון ישראל".

יוסי יהושוע כתב הצבאי של ידיעות אחרונות כתב: "פעיל שמאל קיצוני, חייל בחופשה, השליך אבנים על כוח צה״ל בדרום הר חברון. הוא נעצר והועבר למשטרה. חיילים לא מותקפים רק על ידי ימין קיצוני. מצופה מהרמטכ״ל וראש הממשלה (גנץ כבר גינה) לגנות את המעשה באותה נחישות ומהירות".

מדובר צה"ל נמסר: "מספר חשודים, ביניהם פלסטינים ואזרחים ישראלים, תקפו באלימות והשליכו אבנים לעבר כוח צה"ל, סמוך למצפה אביגיל שבמרחב החטיבה מרחבית יהודה. אחד החשודים שהשליך אבנים לעבר הכוחות הינו חייל צה"ל שלא בתפקיד. בעקבות כך הוא נעצר על ידי הכוח בנקודה ויועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. כלל המתפרעים פוזרו על ידי הכוחות, בעקבות האירוע הוכרז שטח צבאי סגור במרחב".

הרמטכ"ל הגיב גם הוא על האלימות הצג חייל פעיל שמאל: "מעשה עברייני של אזרחים ישראלים כנגד חיילי צה"ל המגינים על אזרחים ישראלים, מגנה בחריפות את תקיפת לוחמי צה"ל ורואה בחומרה רבה את ההתנהגות האלימה והעבריינית כפי שהתרחשה הבוקר על ידי חשודים ישראליים ופלסטינים סמוך למצפה אביגיל, בחטיבה המרחבית יהודה. אחד החשודים שהשליך אבנים לעבר הכוחות הינו חייל צה"ל שלא בתפקיד. בעקבות כך הוא נעצר על ידי הכוח בנקודה ויועבר להמשך טיפול משטרתי".

עוד אמר אביב כוכבי: "מדובר באירוע חמור ביותר. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. חיילי צה"ל פועלים בנחישות נגד הטרור כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל ולא יתכן שאותם אזרחים יתקפו אותם באלימות".

יהודה ושומרון ידוי אבנים חיילי צה''ל פעיל שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד