כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"פגיעה בנכים"

הליכוד ביקש לצמצם את ההצבעה במעטפות הכפולות וספג אש

במפלגת הליכוד טענו בפני ועדת הבחירות כי אנשים שאינם סובלים ממוגבלות בניידות ניצלו את הפרצה שמאפשרת הצבעה בקלפיות נגישות, ודרשו לקבוע כי המוגדרים כך יוכלו לעשות זאת רק במקום מגוריהם | יו"ר ועדת הבחירות דחה את בקשת הליכוד: "כל פגיעה בזכות לבחור עליה להיעשות בצמצום"

הליכוד ביקש לצמצם את ההצבעה במעטפות הכפולות וספג אש
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הליכוד פנתה אתמול (חמישי) ליו״ר ועדת הבחירות וביקשה לקבוע שאנשים שמצביעים בקלפיות נגישות יוכלו לעשות את זה רק בעיר שבה הם רשומים כתושבים. בליכוד טענו שהסעיף מנוצל לרעה על ידי אנשים שמתעצלים ללכת לעיר שבה הם מתגוררים למרות שאינם מוגבלים. על פי הדיווח ב'כאן חדשות', השופט יצחק עמית מיהר להגיב ודחה את הבקשה: ״קיבלתי בהפתעה את המכתב שבו התבקשתי לפעול בניגוד לדין ולסעיף חוק מפורש״.

מוועדת הבחירות נמסר בתגובה: "אמש בשעות הערב פנה נציג הליכוד בוועדת הבחירות במכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, וביקש להגביל את הצבעתם של בוחרים המוגבלים בניידות, כך שיוכלו להצביע רק בתחומי היישוב בו הם מתגוררים. יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, הבהיר לנציג הליכוד כי דרישת הליכוד להגביל את הצבעת מוגבלי ניידות מנוגדת להוראות החוק, ועל כן ודאי שלא ניתן להעתר לה. כל שינוי בהוראות החוק מחייב חקיקה חדשה".

השרה קארין אלהרר הגיבה: "בליכוד מבקשים לפגוע בזכויות אנשים עם מוגבלויות. למה שנתפלא? השותפים הטבעיים שלהם הם בן גביר וסמוטריץ׳. זכותם של אנשים עם מוגבלויות להצביע ולהשתתף בהליך הדמוקרטי לא נופלת מזכותם של אנשים ללא מוגבלות. לא כל מוגבלות נראית, לא כל בעלי המוגבלויות מצביעים כמקשה אחת וזה עדיין לא עוצר את הליכוד מלנסות לפגוע בזכותינו הדמוקרטית".

השרה מרב מיכאלי צייצה: "הליכוד מנסה מסיבותיו האלקטורליות למנוע מאנשים עם מוגבלויות את הזכות להצביע. איזו אטימות לב ורוע נדרשים כדי לבקש להקשות על מי שגם ככה יותר קשה להם. נתניהו, תתבייש".

בחירות לכנסת ה-25 בעלי מוגבלויות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד