ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
האדמה בוערת

פקידים איראנים מנסים להימלט מאיראן המשוסעת

על רקע הפגנות נגד המשטר האיראני עם למעלה מ-250 בני אדם שנהרגו לאחר שאיראן פעלה באלימות נגד מפגינים בעקבות מותו של מחסה אמיני בת 22 על ידי שוטרים ממשטרת החיג'אב. פקידים איראנים מבוהלים מנסים להשיג דרכונים בריטיים כדי להוציא משפחות מהמדינה ולברוח מאיראן

פקידים איראנים מנסים להימלט מאיראן המשוסעת
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: Iran international

גורמים רשמיים איראנים מנסים להשיג למשפחותיהם דרכונים בריטיים כדי לצאת מהמדינה, על וזאת על רקע הפגנות אלימות רבות לאחר מותה של אישה איראנית במעצר משטרתי על כך שלא חבשה כיסוי ראש כחוק, פקידי ממשל בכירים באיראן שכרו עד "חמש טיסות ביום" עבור משפחותיהם בזמן שהם מחפשים "דרכונים בריטיים" כדי להוציא אותם מהמדינה, כך דיווח עיתון 'האקספרס' הבריטי.

"זה התחיל לפני כשבועיים", אמר מקור איראני. "המשטר שינה את כל פרטי האבטחה בנמל התעופה, הם העבירו אזרחים (חברים ומשפחה) מהכניסה האחורית של נמל התעופה ישירות למטוסים לטיסות בינלאומיות, לפחות חמש טיסות ביום". הפקידים האיראנים ניסו גם לרכוש דרכונים שוויצרים וקנדיים, כך לפי הדיווח.

בשיחה עם העיתון מקור איראני - שלא ניתן לנקוב בשמו מסיבות ביטחוניות - אמר שהדברים בשדה התעופה זזים במהירות. הוא אמר: "זה התחיל לפני שבועיים בערך. המשטר שינה את כל פרטי האבטחה בנמל התעופה. "הם מרחיקים את הצוות הקבוע בכל פעם שזה קורה וגם מחרימים את הטלפונים שלהם. הם גם החליפו את הצוות הרגיל שמטפל במחלקת האנשים החשובים מבחינה מסחרית (VIP) של שדה התעופה בצוות משלהם.

חבר הפרלמנט השמרני בוב סטיוארט אמר כי שמע שפקידים איראנים בורחים לבריטניה ושאל את שרת משרד החוץ ג'יליאן קיגן אם הדיווחים הללו נכונים. "ברור, יש לנו שלטון חוק משלנו כאן בבריטניה, אבל ביחס לשמועות שהוא שמע על דרכונים, לא שמעתי אותם, אבל אני בהחלט אבדוק את זה ואכתוב לו", אמרה קיגן.

הבריחה של פוליטיקאים איראנים מגיעה לאחר שמפגינים באיראן וברחבי העולם יצאו לרחובות כדי למחות על מותכ של מחסה אמיני בת ה-22 שמתה במעצר בספטמבר לאחר שנעצרה על ידי "משטרת המוסר" בשל אי כיסוי ראש כנדרש בחוק האיראני.

איראן ארה''ב בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד