כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"יביא לקץ המשטר הזה"

קים ג'ונג און ירה שני טילים בליסטיים

דרום קוריאה זיהתה שני שיגורי טילים מצד צפון קוריאה. הדרום זועם והגיב, כי זה "פרובוקציה חמורה שמערערת את השלום". השיגורים הם ניסויי הטילים הבליסטיים הראשונים מאז 14 באוקטובר. משרד ההגנה היפני מסר כי הוא גם זיהה את השיגורים וכי סוג הטילים בהם נעשה שימוש ותוכנית הטיסה שלהם עדיין בבדיקה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Iran international

קוריאה הצפונית שיגרה שני טילים בליסטיים לעבר הים, ארה"ב הזהירה את השימוש שלה בנשק גרעיני "יביא לקץ המשטר הזה". צבא קוריאה הדרומית זיהה את שני השיגורים מאזור החוף המזרחי של טונגצ'ון בסביבות הצהריים ביום שישי, כך אמר רמטכ"ל דרום קוריאה בהצהרה. דרום קוריאה גינתה בחריפות את השיגורים, וכינתה אותם "פרובוקציה חמורה המערערת את השלום האזורי, ומפרה את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם האוסרות על כל פעילות בליסטית של צפון קוריאה".

משרד ההגנה היפני מסר כי הוא גם זיהה את השיגורים וכי סוג הטילים בהם נעשה שימוש ותוכנית הטיסה שלהם עדיין בבדיקה. משרד החוץ של דרום קוריאה הודיע שהשליח הגרעיני הבכיר שלו קיים שיחות טלפון עם עמיתיו בארה"ב ויפן זמן קצר לאחר השיגורים.

השלושה הסכימו לחזק את התיאום המשולש על צפון קוריאה תוך חזרות על קריאותיהם לצפון להפסיק את ניסויי הנשק ולחזור לשיחות. השיגורים הם ניסויי הטילים הבליסטיים הראשונים של הצפון מאז ה-14 באוקטובר, והתרחשו ביום האחרון של תרגילי השדה השנתיים של דרום קוריאה בני 12 הימים, אשר כללו גם מספר לא מוגדר של חיילים אמריקאים השנה. בשבוע הבא מתכננים חילות האוויר של דרום קוריאה וארה"ב לערוך אימון רחב היקף.

דרום קוריאה צפון קוריאה יפן ארה''ב שיגור טיל בליסטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד