כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מי מתחזק ומי נחלש

שני הסקרים האחרונים בהחלט: האם אלו הן תוצאות הבחירות

לפניכם שני הסקרים האחרונים בהחלט לבחירות אלה שמהם עולה תוצאה מדאיגה ומתוחה במיוחד, אולם בתוך הגושים נרשמות מגמות מדהימות; ההיחלשות של הליכוד מסקרים קודמים וההתחזקות של לפיד, הזינוק המרשים סמוטריץ ובן גביר לעומת גנץ וההיחלשות של החרדים

שני הסקרים האחרונים בהחלט: האם אלו הן תוצאות הבחירות
שלט בחירות של הליכוד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בשלושת הימים שנותרו עד ליום הבחירות נאסר בחוק הבחירות לפרסם סקרים, השניים האחרונים פורסמו במהלך השבת ואם נסתמך עליהם, התוצאות מאוד צמודות ומותחות.

לפי הסקר האחרון שערך מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע עבור 'ערוץ 12', לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה משיגה 31 מושבים בלבד, מנדט אחד יותר מכוחה בכנסת הנוכחית, לעומתה 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד היתה מסיימת עם - 25, התחזקות של 8 מושבים מהכנסת הנוכחית בה מכהנים 17 חברי כנסת.

>> כל הסקרים בבחירות תשפ"ג <<

המפלגה השלישית בגודלה היא 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שמשיגה 14 מושבים, הכפלת כוח מהכנסת הנוכחית, מפלגת 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ רביעית בגודלה עם 11 מושבים בלבד.

בן גביר ביום שישי בשוק מחנה יהודה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

בגזרת המפלגות החרדיות נרשמת היחלשות של מנדט. תנועת ש"ס בראשות אריה דרעי יורדת בכוחה מ-9 ל-8 מושבים, לעומת 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף ששומרת על כוחה עם 7, חרף ההתבטאויות המקוממות והמזיקות של ראש המפלגה החדש.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן נחלשת גם היא בכוחה מ-7 ל-6 מושבים וזאת חרף כישלונו כשר אוצר שבמשמרתו נרשמה עליית מחירים חסרת תקדים בכל תחום. מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 5 מושבים בלבד אחרי שבכנסת הנוכחית הביאה הישג של 7, כך גם 'מרצ' בראשות זהבה גלאון יורדת מ-7 ל-5. בתחתית שתי המפלגות הערביות חד"ש תע"ל ורע"מ עם 4 מושבים בלבד על סף אחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות: 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 1.5%, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה - 1.6%, המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה - 0.9% ו'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה - 0.6%.

>> כל הסקרים בבחירות תשפ"ג <<

לפי הסקר נרשם תיקו בין הגושים - כאשר גוש נתניהו משיג 60 מנדטים וכך גם הגוש הנגדי כולל חד"ש תע"ל עם 60.

סקר 'ערוץ 13': תוצאה דומה, חלוקה שונה

לפי סקר אחרון לפני הבחירות שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'ערוץ 13', לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' היה משמר את כוחו בכנסת הנוכחית עם 30 מושבים ואילו 'יש עתיד' היתה מתחזקת בעשרה מושבים נוספים ל-27, פער של שלושה מושבים מ'הליכוד'.

נתניהו ולפיד בכנסת | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

המפלגה השלישית בגודלה זו 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' עם 15 מושבים, 'המחנה הממלכתי' בשיא השפל בישורת האחרונה עם 10 מושבים בלבד.
גם בסקר הזה מי שנחלשת בכוחה ומרחיקה את הגוש מניצחון זו מפלגת ש"ס שמשיגה רק 8 מושבים, 'יהדות התורה' לעומתה גם בסקר זה שומרת על כוחה עם 7.

מפלגת 'העבודה' בסקר זה משיגה 6 מושבים, 'ישראל ביתנו' - 5. ובתחתית שלוש מפלגות על סף אחוז החסימה עם אופציה להישאר מחוץ לכנסת והן: 'מרצ', 'חדש תע"ל' ורע"מ עם 4 מושבים כל אחת.

>> כל הסקרים בבחירות תשפ"ג <<

מתחת לאחוז החסימה נמצאות, בל"ד עם 2.75&, 'הבית היהודי' - 2%, מפלגת 30/40 בראשות סטלה וינשטיין - 0.9% ו'חופש כלכלי' בראשות 0.4.

גם לפי סקר זה נרשם תיקו 60-60 בין הגושים בשל היחלשותה של ש"ס שמחסירה מנדט מגוש הימין. 

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 מדגם מנו גבע קמיל פוקס סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד