כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נגד איומים איראניים

מערכת טילים ישראלית פרוסה באיחוד האמירויות

תמונות לוויין הראו כי איחוד האמירויות הערביות פרסה סוללות הגנה אוויריות של טילי ברק 8 מתוצרת ישראל נגד טילים בליסטיים וטילי שיוט ומל"טים. בסוף ספטמבר הודיעה ישראל כי היא הסכימה למכור את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת לאיחוד האמירויות

מערכת טילים ישראלית פרוסה באיחוד האמירויות
מערכות ההגנה הפרוסות צילום: Tactical Report

תמונות שפורסמו על ידי Tactical Report חברת מודיעין גיאופוליטית שמסקרת אירועים במדינות המפרץ הפרסי ובמזרח התיכון, הצביעו על כך שסוללות 'ברק' ומכ"ם אלתא EL/M-2084 נפרסו ליד בסיס אוויר אל-דאפרה, מדרום לאבו דאבי. מערכת ההגנה מפני טילים ברק פותחה במשותף על ידי ארגון המחקר והפיתוח הביטחוני של הודו (DRDO) בשיתוף עם חטיבת אלתא של תעשיית המטוסים הישראלית, רפאל ועוד מספר חברות בשתי המדינות.

הסוללות הן השלב הראשון של חוזה של מערכות נוספות להגנה על אתרים רגישים באיחוד האמירויות, שם חוששים מטילים ומל"טים שישוגרו על ידי המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן, על רקע שיתוף הפעולה של איחוד האמירויות עם סעודיה נגד המורדים. איחוד האמירויות חטפה כמה התקפות טילים ומל"טים שבוצעו על ידי המורדים בחודשים האחרונים.

בסוף ספטמבר הודיעה ישראל כי היא הסכימה למכור את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת לאיחוד האמירויות בעסקה הראשונה מסוג זה מאז חתמו על הסכם נורמליזציה ב-2020. איחוד האמירויות וישראל תיאמו פניות לארה"ב לגבש אסטרטגיה ביטחונית חדשה עבור המזרח התיכון במקרה של הסכם גרעין עם איראן.

איחוד האמירויות קנתה נשק במיליארדי דולרים מתקדם מארה"ב, כאשר עסקה אחת לבדה תחת ממשל טראמפ עמדה על 23.5 מיליארד דולר. הסיוע הצבאי השנתי של ארה"ב לישראל הוא למעלה מ-3.5 מיליארד דולר.

איראן איחוד האמירויות מערכות הגנה ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד