כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"כרגע זה לא מסתדר"

מבוכה לאיילת שקד: הרב חזר בו מהתמיכה

על רקע ניסיונה לעבור את אחוז החסימה, יו"ר 'הבית היהודי' הצליחה לגרד תמיכה מצד מספר רבנים בודדים מהציונות הדתית - אלא שאחד מהם, הרב אריה שטרן, הודיע שהוא חוזר בו • הוא הסביר: "אין טעם כשלא מובטח אחוז החסימה"

מבוכה לאיילת שקד: הרב חזר בו מהתמיכה
הרב אריה שטרן צילום: פלאש 90

השרה איילת שקד, יו"ר מפלגת 'הבית היהודי', ממשיכה להצהיר גם הערב (מוצ"ש) כי היא תרוץ עד הסוף ולא תפרוש בימים שנותרו עד לבחירות, אך לפי הסקרים האחרונים היא עדיין רחוקה ממעבר אחוז חסימה.

הסקרים מערערים את תומכיה שנותרו לה, וגם את אחד מהרבנים שהודיעו על תמיכה בה. שקד הצליחה לגייס תמיכה מצד רבנים בודדים במערכת הבחירות, אל מול התמיכה הרחבה יותר שהציגה 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ'.

הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים לשעבר, הוא אחד מהרבנים שהביעו במפלגה תמיכה אלא שבתיעוד שפרסם העיתונאי דביר עמר הוא מודיע כי הוא חוזר בו. "מצבה הנתון מביא אותנו לידי מחשבה שאין טעם לגשת לבחירות כאשר לא מובטח אחוז החסימה. כרגע זה לא מסתדר", אמר הרב.

גורמים בבית היהודי, נזכיר, טענו לפני מספר שבועות בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי כי יש כמה רבנים שחוששים להביע תמיכה בהם בפומבית. לדבריהם, "יש לא מעט רבנים שתומכים בנו בחדרים סגורים, אבל הם לא מעיזים לפרסם כי הם לא רוצים לעבור את מה שפולארד עבר, הלבנת פנים ושיימינג".

הם הטילו את החשש של הרבנים בעובדה שמפלגת 'הציונות הדתית' היא הגדולה כרגע: "יש גם את העניין עם סמוטריץ', שאף אחד לא רוצה לריב איתו כי אם אנחנו לא נעבור והוא יהיה בממשלה, אז הוא ישלוט בכל התקציבים. צריך הרבה אומץ".

איילת שקד הרב אריה שטרן אחוז החסימה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד