כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מפאת חוסר מקום

איראן: המשטרה נאלצה לשחרר את המפגינים בחזרה לרחוב

המשטרה האיראנית נאלצה לשחרר את המפגינים בחזרה לרחוב. למשטר האיראני נגמרים המשאבים והיכולת לכלוא מפגינים רבים. ראש מערכת המשפט באיראן אמר שהמשטר מוכן לנהל דיאלוג עם המפגינים, אבל תושבים באיראן חושבים שהצעד הוא תכסיס לדיכוי ההפגנות

 איראן: המשטרה נאלצה לשחרר את המפגינים בחזרה לרחוב
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: צילום מסך

למשטר האיראני נגמר המקום בבתי הכלא שהתמלאו במפגינים לאחר כמעט שישה שבועות של מהומות, כך אמרו גורמים איראניים ל'דיילי מייל'. גורם אמר לעיתון הבריטי, כי "המשטרה האיראנית נאלצה לשחרר את המפגינים בחזרה לרחוב לאחר שנגמרו המקומות לשכן אותם". ההפגנות ברחבי איראן גורמות תוהו ובוהו אצל הרשויות שלא יכולים להתמודד עם כמות העצורים, כך לפי תושבים איראנים.

מספר מפגינים שנעצרו לאחרונה על ידי המשטרה האיראנית שוחררו מיד, לפי מסמך שהוכן עבור עלי חמינאי, המנהיג העליון של המשטר ואושר על ידי כוחות האופוזיציה האיראניים, המשטר האיראני עצר 20,445 מפגינים בשבועיים הראשונים של ההפגנות. 42 אחוז מהעצורים הם מתחת לגיל 20, כאשר רבים מחבריו מזוהים עם הארגון המוג'הדין העממי של איראן (MEK).

לראשונה, ראש מערכת המשפט באיראן אמר שהמשטר מוכן לנהל שיחות עם מפגינים. "רבים מבכירי המשטר קוראים לשיחות, זה מעולם לא קרה בעבר", אמר לעיתון תושב איראני שנמלט לאחרונה מהמדינה לפקיסטן, הוא ביקש ששמו האמיתי לא יפורסם.

בישיבת המועצה העליונה של הרשות השופטת ב-18 באוקטובר, אמר ראש מערכת המשפט, "אני לשירותם לכל מי שיש לו ספק, שאלות ביקורות או התנגדויות. זו הסמכות שלי לדבר איתם". אך מפגינים רבים טוענים שזה תכסיס להפסיק את ההפגנות.

הפגנות באיראן איראן עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד