כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
דרמה בבריטניה

הטלפון האישי של ליז טראס נפרץ על ידי מרגלים של פוטין

הטלפון האישי של ליז טראס נפרץ על ידי סוכנים רוסים שעובדים עבור פוטין. ההודעות שנצפו על ידי הרוסים, כללו חילופי דברים פרטיים עם קוואזי קווארטנג חבר הפרלמנט של בריטניה. וכללו גם הודעות סודיות ביותר על המלחמה באוקראינה. הפריצה התגלתה לפני מספר חודשים אך נחשפה רק אתמול

הטלפון האישי של ליז טראס נפרץ על ידי מרגלים של פוטין
אילוסטרציה צילום: unsplash

הטלפון האישי של ליז טראס נפרץ על ידי סוכנים שעובדים עבור נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כך חשף ה'דיילי מייל'. ליז טראס היתה ראש ממשלת בריטניה לזמן קצר לפני מספר ימים. ופרשה בשל מחאה חריפה נגדה בקרב חברי הממשלה בנוגע לתוכנית הכלכלית שתכננה. על פי הדיווח, הסוכנים קיבלו גישה לפרטים סודיים ביותר של המשא ומתן עם בעלי ברית בינלאומיים מרכזיים - כמו גם הודעות פרטיות שהחליפה עם חבר הפרלמנט, קוואזי קווארטנג.

הפריצה התגלתה לפני מספר חודשים במהלך קמפיין בחירות כאשר גב' טראס הייתה שרת החוץ, אך הפרטים הודחקו על ידי ראש הממשלה דאז בוריס ג'ונסון ומזכיר הממשלה סיימון קייס. מקור אחד אמר שהטלפון נפרץ כמעט לחלוטין, עד שהוא הונח כעת בכספת נעולה בתוך מקום ממשלתי מאובטח. ההודעות שנפלו לידיים זרות כללו ביקורת על ג'ונסון שאמרה גב' טראס ומר קווארטנג, מה שהוביל לסיכון פוטנציאלי לסחיטה.

ההודעות כללו דיונים רגישים ביותר עם שרי חוץ בינלאומיים בכירים על המלחמה באוקראינה, כולל דיונים מפורטים על משלוחי נשק. בהצהרה שפורסמה בשבת אחר הצהריים, דובר ממשלת בריטניה אמר: "איננו מגיבים על סידורי האבטחה של אנשים".

אבל מקור בעל ידע על התקרית אמר: "זה גרם למגפה מוחלטת, זה לא נראה טוב עבור שירותי המודיעין אם ניתן לשדוד את הטלפון של שרת החוץ בקלות רבה כל כך בגלל הודעות אישיות מביכות על ידי סוכנים שלכאורה עובדים עבור רוסיה של פוטין".

סייבר מלחמת אוקראינה רוסיה ליז טראס פריצה לפלאפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד