כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
זוכרים את ההיסטוריה

רחוב חדש בקייב על שמה של גולדה מאיר

בעוד העיר מתאוששת מההפגזות החוזרות ונשנות עליה, מועצת העיר קייב אישרה את הסבת שמו של רחוב בעיר ל"גולדה מאיר", על שמה של ראש הממשלה, האישה היחידה בתולדות מדינת ישראל, שנולדה בעיר וגרה בה שנים ספורות בילדותה

רחוב חדש בקייב על שמה של גולדה מאיר
קייב הבירה צילום: Pixabay

בישיבה שקיימה לאחרונה מועצת העיר קייב הנמצאת באוקראינה, וסובלת לאחרונה בשל המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, הוחלט על שינוי שמותיהם של יותר מ-40 רחובות ברחבי העיר ששמם נקשר לרוסיה היריבה, כך לפי ויטלי קליצ'קו, ראש העיר. בין הרחובות הללו נמצא רחוב קרסנודרסקיה ברובע ניבקי, ששמו הוסב לרחוב גולדה מאיר, על שמה של ראש ממשלת ישראל ה-4.

גולדה מאיר היא ילידת קייב, וגדלה בעיר משנת 1898 ועד 1903. קייב הייתה אז חלק מהאימפריה הרוסית, ואחת מן הסיבות לכך שמשפחת מאירסון עזבה אותה היא הפוגרום שעברו יהודים באזור, אותו ראתה גולדה בת ה-4 והתחלחלה.

בהמשך ימיה נדבקה גולדה מאיר בפעילות ציונית, ולאחר קום המדינה כיהנה כשרת העבודה מטעם מפא"י, ובהמשך כשרת החוץ. ב-1969, לאחר פטירתו של ראש הממשלה לוי אשכול במהלך כהונתו, נבחרה גולדה מאיר לתפקיד ראש ממשלת ישראל. במשך כחמש שנים מילאה תפקיד זה, ובמהלכן הנהיגה את ישראל במלחמת ההתשה ובמלחמת יום הכיפורים. שלוש שנים לאחר התפטרותה מתפקידה נפטרה מאיר, והיא בת 80.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב גולדה מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד