כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעלטה ובקור

יהודי קייב שבתו יחד לע"נ הילד שנהרג בתאונה ביררושלים

יהודי קייב הגיעו בליל שבת האחרונה לתפילות וסעודות השבת בבית חב"ד בעיר. הן התקיימו לעילוי נשמתו של הילד יואל דוד לנאו ז"ל שהיה מבאי בית הכנסת וקיפד את חייו בשבוע שעבר כאשר נדרס למוות בירושלים

יהודי קייב שבתו יחד לע"נ הילד שנהרג בתאונה ביררושלים
סעודות השבת צילום: באדיבות המצלם

120 מיהודי קייב הגיעו בליל שבת האחרונה לתפילות וסעודות השבת בבית חב"ד במזרח קייב. התפילות והסעודות התקיימו לעילוי נשמתו של הילד יואל דוד לנאו ז"ל שהיה מבאי בית הכנסת וקיפד את חייו בשבוע שעבר כאשר נדרס למוות בתאונה קטלנית בירושלים.

הוריו של יואל דוד, הרב דניאל ונחמה לנאו, היו עד תחילת המלחמה משלוחי חב"ד במזרח קייב בבית חב"ד האזורי שאותו מפעיל הרב מרדכי (מוטי) לבנהרץ. בשל הטרגדיה הקשה החליט הרב לבנהרץ להזמין את יהודי הקהילה להתאחד יחד בתפילות וסעודות השבת לעילוי נשמת יואל דוד ז"ל.

הזמנת יהודי הקהילה לתפילות וסעודות השבת לעילוי נשמת יואל דוד ז"ל

למרות שקייב נמצאת בעלטה ברוב שעות היום החליטו רבים ממתפללי בית הכנסת להגיע ולהתאחד יחד לעילוי נשמתו של הילד שכה נגע ללבם ואף פעל עימם בחגי תשרי האחרונים יחד עם אביו.

לדברי הרב לבנהרץ "תפילת ליל שבת והסעודה התקיימו לאור נרות, כי יש פה הפסקות חשמל רבות בעקבות ההפצצות על תחנות הכוח. היה חשוך וקר אבל האחדות הנפלאה של כל מי שטרח להגיע למקום, והפעולות הטובות שהתקבלו לעילוי נשמתו האירו וחיממו".

שליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר ויו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" אומר כי "האתגר של מחסור בחשמל ובחימום באוקראינה מדאיג מאוד. אנחנו בטוחים שהמצב הבלתי נסבל הזה הוא מהרגעים האחרונים של הגלות ושבקרוב נזכה לביאת משיח שיביא שלום לעולם כולו".

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב הפסקת חשמל יואל דוד לנאו סעודות סעודת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד