כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מעל 100 הרוגים

סומליה: מכוניות תופת התפוצצו מחוץ למשרד החינוך

לפחות 100 הרוגים לאחר פיצוצים בצומת סואן במוגדישו בירת סומליה. שתי מכוניות תופת התפוצצו מחוץ למשרדי ממשלה. לפני חמש שנים פיצוץ גדול אירע באותו מקום, והביא למותם של 500 בני אדם

סומליה: מכוניות תופת התפוצצו מחוץ למשרד החינוך
הפיגועים במוגדישו בירת סומליה צילום: צילום מסך

שתי מכוניות תופת התפוצצו אתמול (שבת) בצומת סואן בבירת סומליה בסמוך למשרדי ממשלה מרכזיים, וגרמו למעל 100 נפגעים אזרחים כולל ילדים, כך מסרה המשטרה הלאומית. הפיגוע בעיר הבירה מוגדישו אירע ביום שבו הנשיא, ראש הממשלה ובכירים נוספים נפגשו כדי לדון במאמצים מורחבים להילחם בקיצוניות אלימה, במיוחד על ידי קבוצת א-שבאב המזוהה עם אל-קאעידה, שמבצעת פיגועים לעתים קרובות בבירה.

הפיגועים הגיעו חמש שנים לאחר פיצוץ אדיר נוסף באותו מקום בדיוק שהביא למותם של יותר מ-500 בני אדם. הנשיא חסן מוחמד האשים את ארגון הטרור אל-שבאב וכינה את המתקפה 'אכזרית ופחדנית'. המכוניות התפוצצו מחוץ לבנין של משרד החינוך כולל משרדים נוספים.

ביום שבת אמר ראש הממשלה חמזה עבדי בר, כי "הפיגוע לא ידכא את ההתקוממות הציבורית נגד א-שבאב", והוא והנשיא הביעו את נחישותה של הממשלה לחסל את הקבוצה הקיצונית. יש לציין כי ארגון א-שבאב לא נטל עדיין אחריות לפיגועים. ממשלת סומליה מתמודדת נגד הקבוצה הקיצונית והמסוכנת שארה"ב תיארה כאחד הארגונים הקטלניים ביותר של אל-קאעידה.

מכונית תופת סומליה הרוגים ופצועים פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד