כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המרכז הרפואי התעקש

הסירו עדשה תוך עינית והחזירו לילד את הראייה

ילד בן 10 סבל מעין עצלה ומקוצר ראייה קשה בעין שמאל. הרופאים בבתי החולים המליצו להורים לחיות עם המצב. ד"ר נח'ול נח'ול במחלקת עיניים במרכז הרפואי פדה פוריה, הציע לא לוותר והמליץ לנתח. בניתוח הצליח הרופא להסיר את העדשה התוך עינית שהותקנה לילד כשהיה בן ששה חודשים. מצב הראייה של הילד השתפר בצורה משמעותית

הסירו עדשה תוך עינית והחזירו לילד את הראייה
הצוות הרפואי עם האבא והילד צילום: המרכז הרפואי פדה פוריה

עודאיי בן ה-10 סבל מעין עצלה ומקוצר ראייה קשה בעין שמאל. הרופאים בבתי החולים במרכז הארץ, המליצו להורים לחיות עם המצב. ד"ר נח'ול נח'ול מנהל שירות רשתית במחלקת עינים במרכז הרפואי פדה פוריה, הציע לא לוותר והמליץ לנתח. בניתוח הצליח ד"ר נח'ול להסיר את העדשה התוך עינית שהותקנה לילד כשהיה בן ששה חודשים. חודש אחרי הניתוח, מצב הראייה של עודאיי השתפר בצורה משמעותית.

עודאיי סעפאן בן ה-10 מנצרת, הופנה לד"ר נח'ול נחו'ל מנהל שרות רשתית, במחלקת עיניים של המרכז הרפואי פדה פוריה אחרי שהוריו כבר התייאשו מלמצוא מוצא לבעיית הראייה הקשה שהתמודד איתה. עודאיי סובל מעין עצלה, בגיל 6 חודשים עבר ניתוח קטרקט, בבי"ח במרכז הארץ והותקנה בעינו עדשה תוך עינית. עם חלוף השנים הילד החל לסבול מקוצר ראייה קשה (מיופייה) וכתוצאה מכך גם החמיר מצב העין העצלה והחלה פזילה.

לדברי אביו, מוחמד, הילד סבל מאד, הוא התקשה לראות בעין שמאל, והתקשה מאד לתפקד. בביה"ס נאלץ להטות את הראש כדי לראות עם העין הימנית. המצב הזה וגם הנושא של הפזילה גרמו למצב רוח מאד ירוד, ופגעו בו חברתית.

ד"ר נח'ול סיפר, "פגשתי ילד מדוכדך והורים מיואשים, הם כבר פנו לבתי החולים הגדולים במרכז הארץ וקיבלו המלצה לא לעשות ניתוח נוסף בשל סיכוי נמוך לשיפור. אני הסברתי להם שלמרות שהסיכוי לא גבוה, ההמלצה שלי היא להוציא את העדשה שהתקינו לו בעין בגיל ששה חודשים, כי הפעולה הזו תסייע לבעיית קוצר הראייה שנוצרה".

לאחר התלבטות החליטו ההורים לקבל את המלצתו של ד"ר נח'ול, ולפני חודש, הילד נותח בהצלחה רבה, "הצלחנו לשלוף את העדשה, בניתוח בהרדמה כללית, מבלי לפגוע בעין. לשמחתנו, חודש אחרי הניתוח הראייה של עודאיי השתפרה באופן משמעותי, והודות לכך גם הפזילה השתפרה באופן ספונטני. כשעודאיי הגיע אלי השבוע לביקורת, הוא נכנס למרפאה מחייך".

האבא מוחמד סעפאן אמר לסיכום, "כל המשפחה מדברת על ד"ר נח'ול שהחזיר לבן שלי את הראייה, הבן שלי ממש מאושר, הוא מתפקד אחרת בביה"ס. אני מודה לכם שנתתם לנו תקווה מחודשת".

בית חולים פוריה עין עצלה רופא עיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד