כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המחבל פעל בשני שלבים

צפו בתיעוד המלא מהפיגוע: הרמטכ"ל ערך תחקיר ראשוני בזירה

הרמטכ"ל ערך תחקיר ראשוני עם המפקדים בנקודת האירוע בחברון, ושוחח עם הרבש"ץ אשר קפץ לאירוע וניטרל את המחבל | לאחר הפיגוע החסם נסגר והחנויות הפלסטיניות היושבות על הציר, לא נפתחו הבוקר | בשלב הזה אין החלטה להשאיר את החסם סגור למרות שנסגר הבוקר

צפו בתיעוד המלא מהפיגוע: הרמטכ"ל ערך תחקיר ראשוני בזירה
הרמטכ"ל בזירת הפיגוע צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי, הגיע הבוקר לזירה בה התרחש פיגוע הירי אמש בסמוך לקרית ארבע. במסגרתו הוצגו הצעדים להמשך התאמת והגברת הפעילות הביטחונית, פריסת הכוחות במרחב אזור יהודה ושומרון וחסימת הצירים במרחב העיר חברון.

הרמטכ"ל ערך תחקיר ראשוני עם המפקדים בנקודת האירוע, ושוחח עם הרבש"ץ אשר קפץ לאירוע וניטרל את המחבל. הרמטכ"ל הביע הערכתו בפני הרבש"ץ על פועלו באירוע.


בנוסף, הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, מפקד החטיבה המרחבית יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו, במסגרתה הוצגו לו הצעדים להמשך הגברת הפעילות הביטחונית, פריסת הכוחות במרחב אזור יהודה ושומרון וחסימת הצירים במרחב העיר חברון.
איתי בלומנטל דיווח ב'כאן חדשות' כי הפיגוע נעשה בשני שלבים: המחבל הגיע עם רכבו למכולת של פלסטיני בה קונים גם יהודים בין קריית ארבע לחברון. הוא חנה שם, וירה מתוך הרכב עם רובה M16 מהמושב האחורי, לעבר רונן חנניה ז"ל ובנו דניאל שנפצע קל. דניאל ברח למכולת והזעיק עזרה

לאחר מכן, המחבל הניע את רכבו ויצא לכפר הפלסטיני דרך החסם. 8 דקות לאחר מכן, אחרי שחזר רגלית למקום, הוא פתח באש לעבר אנשי ביטחון ורפואה בהם חובש 'הצלה ללא גבולות', עופר אוחנה שנפצע קשה. פלסטיני עובר אורח אחר נפצע קל. לאחר הפיגוע החסם נסגר, החנויות הפלסטיניות על הציר לא נפתחו הבוקר. בשלב הזה אין החלטה להשאיר את החסם סגור למרות שנסגר בעקבות הפיגוע.

פיגוע קרית ארבע חברון אביב כוכבי רונן חנניה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד