י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שערי פרנסה נפתחו"

יותר מ־20 אלף בחודש בשיטה מפתיעה

איך מתמודדים עם עליית המחירים? שלושה טוענים רבניים לא מתרגשים במיוחד מעליות המחירים והאינפלציה הגואה. הם משתכרים מעבר לשכר הממוצע במשק ולא מתחרטים לרגע על ההחלטה לבחור בלימודי טוען רבני. אדרבה, הם ממליצים על־כך

יותר מ־20 אלף בחודש בשיטה מפתיעה
ספרי קודש צילום: מתוך אתר המכון

מדד המחירים לצרכן שהתפרסם החודש אישש את מה שכולנו יודעים מזמן – יוקר המחייה בישראל מחמיר והולך. נסיגת האינפלציה באוגוסט הייתה אירוע חד־פעמי. האינפלציה בישראל נמצאת בעלייה והשכר לא. משפחות רבות נאלצות להתמודד עם תקציב שאינו תואם את ההתייקרויות שהולכות וגואות.

אך מסתבר שישנם סקטורים שלא חשים מאוימים מעליית המחירים. כאלה הם אלה שמשתכרים שכר מעבר לשכר הממוצע במשק, שלא לדבר על שכר המינימום. שוחחנו עם שלושה כאלה. הראשון, אבי כהן (שם בדוי) עובד כטוען רבני עצמאי מזה כשנתיים ומרוצה "עד הגג", כלשונו. "אני מכניס בממוצע יותר מעשרים אלף שקלים בחודש. אני לא יכול לומר שאנחנו לא ערים לעליית המחירים. אבל בלי להשתחצן, זה לא מי יודע מה מפריע לנו בשוטף. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לחיות כמו בשנה שעברה. ברוך ה' שנתן לי את השכל ללכת ללמוד את המקצוע הזה לפני שלוש שנים".

השני, דוד ז. מספר כי ניסה את מזלו בתחום המשפטים ולא ראה ברכה. "עברתי להיות טוען רבני ופתאום כאילו נפתחו לי שערי פרנסה משמיים. אנשים חושבים שעורך דין וטוען רבני הם מקצועות זהים. זה לא נכון. חומר הלימודים שונה וכמובן שיש יתרון לטוען רבני שהוא גם עורך דין. כטוען רבני אני מרוויח בכל חודש סכום מאוד מכובד. אני לא רוצה לפרט בגלל עין הרע, אבל זה יותר מהשכר הממוצע במשק. אני עובד לבד וקובע לעצמי גם את שעות העבודה וגם את היקף ההכנסה. חשבתי פעם שטוען רבני זה מקצוע לא משהו, היום לא הייתי מחליף אותו באף מקצוע אחר".

השלישי, ש.פרידמן, סיים רק לאחרונה את לימודיו במכון תורת המשפט מבית מל"מ. לדבריו, עוד טרם סיים את הלימודים כבר מצא את עצמו מתפרנס לא רע. "לקראת סיום הלימודים הציעו לי להצטרף למשרד של עורכי דין, הנזקקים בפעילותם בבתי הדין לידע ההלכתי של טוען רבני להתמחות כטוען רבני עוד טרם קיבלתי את תעודת ההסכמה ממינהל בתי הדין השכר שהציעו לי הפתיע ביחס לשכרם של מתמחים חסרי ניסיון. זו הייתה החלטה מוצלחת ללכת על שיטת הלימוד הייחודית של מל"מ – שיטת שש הנקודות – כי בזכותה עברתי בקלות את מבחני הרבנות והלימודים לא היו מלחיצים כמו שציפיתי שיהיו. אם מישהו שרוצה ללמוד מקצוע תורני שואל אותי, אני מיד ממליץ לו על שיטת הלימוד הזאת שמוכיחה את עצמה".

רוצים לדעת עוד על שיטת שש הנקודות ועל סיכויי ההצלחה שלכם? לחצו כאן עכשיו>>>

או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

טוען רבני דיינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד