כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המשיך מסורת אבותיו

צפו: 'הגלימה הקדושה' שעוררה התרגשות

'הגלימה הקדושה' שלבש הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון כמסורת אבותיו הקדושים עוררה התרגשות גדולה בקרב עולם התורה הספרדי. חכם ניסים בן שמעון כתב מכתב וערך מעמד 'ויתן לך' להצלחת המצביעים בבחירות הקרובות. צפו בתיעוד 

צפו: 'הגלימה הקדושה' שעוררה התרגשות
חכם ניסים בן שמעון עם הגלימה צילום: ישי ירושלמי

במהלך כינוס שנערך במעונו של הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון בבני ברק לטובת תנועת ש"ס והמערכה הגורלית, החל חכם ניסים ללבוש את הגלימה בצורה גלויה בפני המשתתפים. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' הגלימה נלבשה באורח נדיר על ידי חכם ניסים בן שמעון מגדולי הרבנים הספרדים בדורנו כמסורת אבותיו הקדושים ובמיוחד למען הצלחת המערכה.

במסגרת הכינוס ערך חכם ניסים את מעמד 'ויתן לך' המפורסם שהיה עורך אביו הגאון הקדוש חכם מנצור בן שמעון זצ"ל כמידי מוצאי שבת קודש והיה לובש  את 'גלימת הקודש' שעברה מדור לדור.

מדובר במעמד שבו סגולות רבות לישועה והצלחה, ומאז פרסום דבר לבישת גלימת הקודש במוצאי שבת נרשמה הרגשות והתעניינות גדולה בעולם התורה הספרדי ולא רק, לברר את סיבת הדבר והסמכתו של חכם ניסים בן שמעון ללבוש את הגלימה. 

חכם ניסים בן שמעון כתב אגרת קודש בקריאה להצביע: "הנני קורא בקריאה נרגשת לכל אדם באשר הוא לבא ולהתייצב בעשיית מעשים טובים שיש בהם ממש כדי לחזק את התנועה הקדושה תנועת ש"ס, ששמה לה למטרה לעמוד כמשען וסמך לעולם התורה לחיזוק היהדות בארץ הקודש ולדאגה לחלשים ולנזקקים, וכבר הוכיחה בעבר שאין אלה סיסמאות בלבד אלא עשייה ועשייה. ידועים ומפורסמים דברי מרן פאר הדור עט"ר רבינו עובדיה יוסף זיע"א בדבריו החכמים וברכותיו למי שיצביע למען תנועת ש"ס, לכן אסור לנו להמרות את פיו".

במכתב מצטט את אביו הגאון הקדוש חכם מנצור זצ"ל: "כמו"כ גם ידוע ומפורסם כי מור אבי ועט"ר החכם השלם רבינו מנצור בן שמעון זיע"א תמך תמיכה נלהבת בכל אשר עשה רבינו הגדול מרן זיע"א ובפרט בהקמת תנועת ש"ס והצלחתה. זכרוני כמה היה שמח לראות כיצד גדלים עולים ומתעלים תלמידי חכמים בזכות התנועה הקדושה, כמה מקוואות הוקמו, כמה תלמודי תורה נפתחו בארץ בזכותם וכמה ישיבות טובות ושיעורי תורה חדשים הוקמו. וגם גיסי נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום הכהן זצוק"ל מסר נפשו למען תנועה זו והשאיר צוואתו שכל אדם ואדם יתמוך ויעשה ככל יכולתו למען תנועה זו וציווה זו עלינו בדמעות. לפיכך גם אני מצטרף לבוא לעזרת ה' בגיבורים, וגם מי שלדעתו נפגע מעסקן כלשהו לא זה הדרך ולא זה הזמן "לנקום" כפי שכבר אמרנו שנקמה זו היא על כל הציבור".

את מכתבו מסיים: "וכל העושים למען הצלחת תנועת ש"ס יבורכו בברכות לעד הם ובניהם ונשיהם וכל אשר להם, יוסף ה' עליכם אלף פעמים, ובכל אשר תפנו תשכילו ובכל אשר תעשו תצליחו. כי כל הבוחר ומצביע עבור תנועת ש"ס שם חלקו כחלק מזכה הרבים וזכותו עומדת לעולם ועד".                                                    

בכינוס השתתפו בין היתר: הגאון רבי שבתי לוי רבה של שכונת רמת אהרן, הגאון רבי יעקב כהן ר"י נזר התלמוד, הגאון רבי שמעון כהן ר"י פורת יוסף, הגאון רבי לוי פנחסי ראש ישיבת 'אור אברהם', הגאון רבי יצחק אלון, הגאון רבי יהושוע לוי ועוד רבנים ואישי ציבור ונציגי תנועת ש"ס בכנסת ובעיריית בני ברק. כמו כן נשא דברים הרב דוד בן שמעון נאמן ביתו של נשיא מועצת חכמי התורה זצ"ל שסיפר עובדות והנהגות על מסירתו של חכם שלום למען הבחירות. 

 

הרב ניסים בן שמעון גלימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!