כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נגד הכיבוש הישראלי

בלגיה: מפגן תמיכה ב'גוב האריות' וקריאות להשמדת ישראל

700 אנשים מחו בבירת בלגיה בריסל נגד "הכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטינים", ונגד התמיכה לה זוכה ישראל מצד האיחוד האירופי. מבין המוחים עלו קריאות להשמדת ישראל, והונפו שלטים של מחבלים שונים שרצחו ישראלים רבים. שגרירת ישראל בבלגיה הגיבה: "נגעלת ממצעד השנאה שקיבל אישור להתקיים בבריסל. חבר הפרלמנט היהודי: "קורא למשטרה לזהות את אותם אנשים, ולוודא שאין להם קשר לטרוריסטים"

בלגיה: מפגן תמיכה ב'גוב האריות' וקריאות להשמדת ישראל
מניפים תמונות של טרוריסטים צילום: באדיבות המצלם

אתמול (שבת) נערכה הפגנה גדולה בבריסל בירת האיחוד האירופי נגד "הכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטינים" והתמיכה של האיחוד האירופי בישראל. "ללא התמיכה והשותפות הזו, ישראל לא תוכל לשמור אל מדיניותה הקולוניאלית והאפרטהייד נגד העם הפלסטיני", אמר אחד המפגינים. בקרב המפגינים עלתה דרישה להחרים את ישראל, ולהסיר את המצור על רצועת עזה.

המחאה לא הסתכמה בקריאות נגד האיחוד האירופי, וכללה אנטישמים רבים שקראו להשמדת ישראל וצעקו: "אסור שישראל תתקיים" ו"רוצחי ילדים ישראלים הם גיבורים". בהפגנה הונפו פוסטרים של מחבלים האחראים לרצח ישראלים רבים, וביניהם מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של החמאס, ואנשי גוב האריות.

ההפגנה נערכה בכיכר פטריס לומומבה, ועברה דרך הרובע האירופי לכיוון בנייני הפרלמנט. האירופי בכיכר לוקסמבורג. שגרירת ישראל בבלגיה עידית רוזנצווייג תקפה בחריפות את החלטת בריסל לאפשר את קיום ההפגנה שנכללה בה הסתה נגד ישראל, וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "נגעלת ממצעד השנאה שקיבל אישור להתקיים בבריסל, בושה שעיריית איקסל-אלסן איפשרה זאת".

בין המוחים היו חרדים בודדים, השייכים לפלג קיצוני במיוחד שסך אנשיו בעולם לא עולה על עשרה. גם הם מחו בנחרצות נגד ישראל והאיחוד האירופי, והניפו שלטים הקוראים להקמת מדינה פלסטינית בשטחי ישראל. אחד המפגינים הכריז בקול: "הברית האירופית שותפה לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שביצעה ישראל, אבל אירופה לא מצליחה יותר. מדי פעם הם מביעים 'דאגה' ו'מקדמים פתרון שתי מדינות', אבל רוב סחר החוץ של ישראל הוא עם אירופה, והאיחוד האירופי העניק לישראל זכויות עצומות מזה זמן רב, כולל פטור ממכס, כולל עבור סחורות המגיעות מהשטחים הכבושים".

חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך אמר ל'בחדרי חרדים': "כל עירוב של הקונפליקט במזרח התיכון לרחובות אירופה, לא מקובל עליי בכלל, העובדה שאנשים מתלבשים כמו מחבלי חמאס, הם מדברים על קלצ'ניקוב, שזה נשק, זה איום על ישראל ואיום על השלום, ואני קורא לממשלה הבלגית ולמשטרה, לזהות את אותם אנשים, ולוודא שאין להם קשר לטרוריסטים, אנחנו לא יכולים לתת לזה להימשך בלי כלום".

בלגיה בריסל מיכאל פרייליך גוב האריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד