כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"המלחמה נגמרה"

החיילים הרוסים "תפסו" את ולדימיר זלנסקי ופרצו בצחוק

כשולדימיר זלנסקי האוקראיני בן ה-64 הציג את תעודת הזהות שלו לחיילים הרוסים שעמדו בפתח ביתו, הם פרצו בצחוק. "זה בסדר חבר'ה, נגמרה המלחמה. תפסנו את הנשיא!", הכריז בחגיגיות אחד מן החיילים. השם זלנסקי אמנם נפוץ באוקראינה, אך מעטים מאוד האנשים העונים לשם ולדימיר זלנסקי, שמו של הנשיא האוקראיני

החיילים הרוסים "תפסו" את ולדימיר זלנסקי ופרצו בצחוק
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

לפני חודשים אחדים הגיעו הכוחות הרוסיים למזרח אוקראינה, והחלו במסע הכיבוש בכפרים הקטנים באזור. במהלך מסעם מבית לבית כדי לבדוק את זהות התושבים, הגיעו לבית בו גר בן אדם בן 64 בשם וולדימיר זלנסקי. זלנסקי היה מבועת מהגעת הרוסים, וחשש ששמו הזהה לשם הנשיא האוקראיני המבוקש עלול לעלות לו בצרות רבות.

כשהגיעו החיילים הרוסים לביתו של ולדימיר זלנסקי והביטו בתעודת הזהות שהציג להם, הם התפקעו מצחוק. "זה בסדר, חבר'ה, המלחמה נגמרה", אמר אחד החיילים לחברו, "אנחנו יכולים ללכת הביתה – תפסנו את הנשיא!".

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ציינה כי ולדימיר זלנסקי בן ה-64 בילה את רוב ימי המלחמה בהסתתרות מפני ההפצצות במרתף ביתו. רעייתו בת ה-72 התפנתה למערב אוקראינה עוד לפני תחילת המלחמה, אך ולדימיר זלנסקי סירב לעזוב את ביתו. בחודש שעבר חזרה אשתו של זלנסקי לבית, שמופצץ מעת לעת.

השם זלנסקי אמנם נפוץ ברוסיה ובאוקראינה, אך לפי ולדימיר זלנסקי בן ה-64 עד שעלה זלנסקי לנשיאות לא פגש עוד איש עם אותו השם בדיוק. "יש לו נוכחות טובה, הוא צעיר, הוא אינטליגנט" אומר זלנסקי. עם זאת, הוא אומר שכעת הוא מאוכזב מכך שהנשיא אינו עושה מאמצים לפתיחת משא ומתן עם הרוסים. "האנשים כאן לא יכולים לעמוד בזה יותר", אמר לסוכנות הידיעות הטורקית.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי נשיא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד