י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מלחמת אוקראינה רוסיה

נהרג לאחר שאשתו אילצה אותו לצאת לקרב

איליה קורוליב היה מאוד מודאג ופחד לאחר שקיבל צו גיוס להילחם מול אוקראינה. אך אשתו לחצה עליו. "אל תהיה פחדן" שלחה אותו לקרב שם נהרג. נקבע לו חודש של אימונים, אך הוא נשלח להילחם במלחמה העקובה מדם לאחר שבוע אחד של אימונים

נהרג לאחר שאשתו אילצה אותו לצאת לקרב
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

אישה רוסית שהטיחה בבעלה כי הוא "פחדן" אם לא ילחם באוקראינה, נדהמה לגלות כי הוא נהרג ימים ספורים לאחר שהגיע למדינה שסועת המלחמה. כשהאב לשניים, איליה קורולב קיבל צו גיוס מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין המטורלל, אשתו אנסטסיה אמרה לו ללכת לצבא כדי "להגן עלי ועל ילדינו".

אבל הגבר בן ה-29, שעבד באריזת בשר לפני שנשלח לקרב, לא החזיק מעמד זמן רב ונהרג בקרב באזור חרסון. היא אמרה לערוץ הרוסי E1 RU: "לא האמנו בכל המצב הזה. נראה היה שזה לא קשור אלינו, אבל אז הגיע הצו לעבודתו. הוא היה מאוד מודאג ופחד, אני בעצמי אמרתי לו שילך" היא אמרה לו "אל תהיה פחדן, אתה תגן עלי ועל הילדים שלנו".

לדברי אנסטסיה, לבעלה שנהרג נקבע חודש של אימונים, אך נשלח להילחם במלחמה העקובה מדם לאחר שבוע בלבד. כעת, האלמנה שבורת הלב - שסיפרה לילדיהם בני שש ושנתיים, שאבא שלהם יצא לנסיעת עסקים, וצריכה להסביר להם שהוא לעולם לא יחזור.

היא הסבירה: "לא ציפיתי שזה יקרה לי, ואפילו כל כך מהר, פשוט אין לי לב לספר להם, הם עדיין קטנים מאוד. איליה כל כך אהב את ילדים מכל הלב".

הדחף המטורף של ולדימיר פוטין להגביר את גיוס החיילים במטרה לשנות את מלחמתו הכושלת באוקראינה, נתקל בתגובת נגד של רבים ברוסיה שלא רצו להילחם. על פי הדיווחים, המורל ירד כל כך נמוך עד שנאמר למתגייסים שמסרבים להילחם, שאם הם ימותו משביתת רעב, יגידו למשפחותיהם שזו הייתה התאבדות.

איליה עבד כפועל במפעל לעיבוד בשר, היו לו ניסיון צבאי שלא מתאים למלחמה, הוא סיים את הצבא, לפני עשר שנים. ההתמחות הצבאית שלו הייתה "נהג-מכונאי", דרגתו הייתה רב-טוראי. "אמרו לנו במשרד הרישום והגיוס הצבאי שהם רק צריכים למבצע מיוחד", סיפרה אנסטסיה. "הוא סיפר כי במהלך שירותו בצבא החזיק בידיו נשק רק שלוש פעמים". לדברי אנסטסיה, רשויות העיר הבטיחו לה תמיכה כספית לאחר הלוויה של בעלה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין בני זוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד