כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מתו מדוחס רב

אסון מירון של דרום קוריאה: מעל 150 הרוגים

לפחות 153 בני אדם מתו באסון בבירת דרום קוריאה, בנוסף יש כמאה פצועים. "פקק האנשים" התרחש כאשר המונים התאספו באיטאוון, אזור בילו פופולרי, רוב הקורבנות היו בני נוער ומבוגרים בשנות ה-20 לחייהם, הלחץ החל בסמטה צרה כאשר אנשים בקהל נפלו. כעשרים אזרחים זרים בין ההרוגים

אסון מירון של דרום קוריאה: מעל 150 הרוגים
הדוחס הנורא בדרום קוריאה צילום: צילום מסך

אתמול (שבת) אירע אסון נוראי בבירת דרום קוריאה, סיאול, כאשר למעלה ממאה וחמישים איש נמחצו למוות כאשר יותר מ-100 אלף איש התאספו במקום פופולרי כדי לחגוג אירוע לאומי. המראות במקום הזכירו את אסון מירון - רחוב צר בו נדחקו המונים. "לא ציפינו לכל כך הרבה אנשים" אמר שר הפנים של דרום קוריאה, לי סאנג-מין.

גורמים רשמיים לא ציפו ש-100,000 בני אדם ינהרו לרחובותיו הצרים של איטאוון. שר הפנים גם הגן מראש על ההחלטה שלא לשלוח שוטרים נוספים לאזור ואמר כי שוטרים רבים נפרסו במקומות אחרים בבירה במוצאי שבת. "אני לא בטוח לגבי המספר המדויק של אנשי המשטרה שנפרסו שם, אבל מספר לא מבוטל נפרס במקומות אחרים שם היה צפוי קהל רב".

"גודל הקהל הצפוי לא חרג בהרבה מהשנים הקודמות, אז אני מבין שהכוח אדם היה פרוס בהיקף דומה לבעבר" (מזכיר את אסון מירון). לי סאנג-מין אמר שחלק מהקורבנות עדיין לא זוהו מכיוון שהם היו מתחת לגיל 17 או שלא היו להם תעודת זהות.

הרשויות אומרות כי 20 אזרחים זרים מתו באסון אמש. אזרח תאילנדי הוא בין המתים, כך מסרה שגרירות תאילנד בסיאול. שגרירות אוסטרליה אישרה כי אחד מאזרחיהם מת גם הוא באסון. צ'וי סונג-בום, ראש מחלקת כיבוי האש אמר כי אנשים מאיראן, אוזבקיסטן, סין ונורבגיה מתו גם הם.

אלפי בני נוער ומבוגרים בשנות ה-20 לחייהם הגיעו למקום כשהם מחופשים ונרגשים שהם יכולים סוף סוף לחגוג לאחר שנתיים של הגבלות קורונה בדרום קוריאה, האירוע הגדול הראשון מאז הקורונה (דומה למירון).

חובש במקום אמר לרשת BBC כי "פניהם של קורבנות רבים היו חיוורים, לא יכולתי להרגיש את הדופק או הנשימה שלהם ולרבים מהם היה אף מדמם".

דרום קוריאה אסון מירון תשפ"א הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד