כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
העימות בגוש מחריף

ביטאון 'אגודה': הנציג - תומך רפורמים; סמוטריץ': "אנחנו מתנגדים"

יומיים לבחירות: בעיתון 'המודיע' ציטטו עסקנים ב'יהדות התורה' לפיו מי שיתמוך במפלגה בראשות סמוטריץ' יכניס את המועמד במקום ה-12, אוהד טל - שלדבריהם תומך ברפורמים | גורמים במפלגת 'הציונות הדתית' תקפו: "במקום לשלב ידיים לניצחון המחנה הלאומי לא מפסיקים לחרחר מלחמות פנימיות"

ביטאון 'אגודה': הנציג - תומך רפורמים; סמוטריץ': "אנחנו מתנגדים"
סמוטריץ' בהצגת התוכנית צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הקרב בין המפלגות החרדיות לרשימת 'הציונות הדתית' ממשיך להחריף גם היום (ראשון) כאשר אם עד עתה העימות התמקד בבן גביר כעת מוקד המתקפה החרדית עובר למפלגת 'הציונות הדתית' כולה.

ביטאון מפלגת 'אגודת ישראל', 'המודיע', פרסם ציטוט בשם עסקנים ממפלגת 'יהדות התורה' - בו מזהירים מהמשוריין של סמוטריץ', אוהד טל, אשר כיהן כמנכ"ל 'בני עקיבא' העולמית בעבר, שלדבריהם תומך בתנועה הרפורמית. "מי שיצביע לציונות הדתית יהיה אחראי להשפעת תומך הרפורמים המשוריין ברשימתם", צוטטו הגורמים.

הדיווח מגיע בעקבות אמירתו של טל באחד מהכנסים על יהדות התפוצות, בו הצהיר שכל הזרמים יקבלו תקצוב לפי המצע שפרסם מטעם מפלגתו. ב'המודיע' תקפו גם את עוצמה יהודית של בן גביר כשהזכירו את תמיכתם בעליה להר הבית, תוך שהם מכנים אותם "אנשי הימין הקיצונים".

ב'ציונות הדתית' החליטו לתקוף בחזרה, וגורמים במפלגה אמרו ל'בחדרי חרדים': "מדובר בפרסום שקרי ומסולף". לדבריהם, המפלגה "מתנגדת להכרה ולגיטימציה בזרמי הרפורמים והקונסרבטיביים. יש לנו עמדה נחרצת בנושא, כפי שהוכחנו בהתנגדותנו הברורה למתווה הכותל כשמנענו את אישורו, לאחר שדווקא המפלגות החרדיות הסכימו לו ויצאו מהממשלה בהצבעה עליו".

"במשך אלפי שנים שמרנו על זהותנו ללא פשרות, ונדאג להמשיך לשמור עליה מול כל ניסיון לערער זאת דרך פגיעה בסטטוס קוו או בהכרה בזרמים הלא אורתודוקסיים. עיתון המודיע שתוקף אותנו בשקרים עכשיו זה אותו עיתון שהסית גם לפני שנה נגד סמוטריץ' כשהוא התנגד להקמת ממשלה עם תומכי הטרור בתנועה האיסלמית", הוסיפו.

במפלגה תקפו בחריפות: "קוראיו שיודעים היום שסמוטריץ' צדק למדו כבר לא לקנות את שטיפת המח של עורכיו חסרי האחריות, שבמקום לשלב ידיים לניצחון המחנה הלאומי לא מפסיקים לחרחר מלחמות פנימיות".

סמוטריץ' ואוהד טלצילום: סמוטריץ' ואוהד טל
סמוטריץ' והמשוריין אוהד טל, העימות מחריף. צילום: Gershon Elinson, פלאש 90

בימים האחרונים מתנהל עימות בין בן גביר לבין ש"ס ובעיקר לבין 'יהדות התורה', בעקבות הקרב על הקול החרדי. ביממה האחרונה יו"ר 'עוצמה יהודית' ויו"ר 'דגל התורה' משה גפני החליפו חילופי האשמות מי ירכיב ממשלה עם גנץ, כשהאחרון אף האשים: "בכלל לא בטוח שאיתמר בן גביר ברגע שזה ישתלם לו הוא ילך עם לפיד וגנץ לממשלת שמאל".

בצלאל סמוטריץ' עיתון המודיע בחירות לכנסת ה-25 יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד